دختر فلسطینی رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تاتارستان شد
کد خبر: 4058742
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

دختر فلسطینی رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تاتارستان شد

دختر نوجوان فلسطینی در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم تاتارستان حائز رتبه دوم شد.

دختر فلسطینی رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تاتارستان شد

به گزارش ایکنا به نقل از سمانیوز، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد که «اسراء محمد عصام مفلح صلاح» حافظ قرآن کریم در مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن کریم که در قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار شده بود حائز رتبه دوم شده است.

حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین موفقیت این دختر نوجوان فلسطینی را در راستای موفقیت‌های پیاپی این وزارتخانه و شهروندان فلسطینی دانست که پیش از این هم در مسابقات بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

وی افزود: این وزارتخانه اهتمام زیادی به مراکز حفظ قرآن در فلسطین می‌دهد که تاکنون تعداد آن به هزار مرکز در استان‌های مختلف می‌رسد تا نسلی حافظ کتاب خدا که حامل پیام اسلام است، تربیت کنیم.

شهر قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان، از 17 تا 20 ماه مه (27 تا 30 اردیبهشت) میزبان مسابقات بین‌المللی قرائت و حفظ قرآن کریم در تاتارستان بود.
مسئولین تاتارستان گفته‌اند که این مسابقات با هدف حمایت از قرائت و حفظ قرآن کریم در بین جوانان مسلمان در سطح تاتارستان، علاوه بر آشنایی مردم با حافظان کتاب خداوند متعال، تشویق و حمایت از آنان برگزار شد.
 کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بلافاصله با آغاز زمان ثبت نام، بیش از 70 درخواست برای شرکت در این مسابقات از 25 کشور مختلف دریافت کرد و 50 شرکت کننده مرد و زن برگزیده شدند.

شرکت‌کنندگانی از کشورهای اندونزی، بریتانیا، ازبکستان، تاجیکستان، بورکینافاسو، لیبی، توگو، قطر، نیجر، ساحل عاج، چاد، مصر، کنگو، الجزایر، پاکستان، فلسطین، بحرین، گینه، ترکیه اوگاندا و یمن در این مسابقه شرکت کردند.

همچنان از داغستان، چچن، تاتارستان، باشقیرستان و جمهوری کریمه در روسیه هم در این مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha