فعالیت 380 مبلغ دینی در مدارس البرز
کد خبر: 4057365
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

فعالیت 380 مبلغ دینی در مدارس البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از فعالیت 380 مبلغ دینی در قالب طرح امین در مدارس استان خبر داد و گفت: همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه و طلاب دینی از مهمترین راه‌های دستیابی به اهداف پرورشی و رسیدن به حیات طیبه است.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی است که بیشترین گستره مخاطبان را در جامعه دارد، چراکه علاوه بر مدیران و معلمان مدارس با دانش‌آموزان و والدین آنها ارتباط دارد.

وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ دینی در مدارس از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش با نسلی سر و کار دارد که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و باید این عزیزان را برای پذیرش اعتقادات و باورها و اندیشه‌های دینی و اعتقادی آماده کرد، کمااینکه مقام معظم رهبری نیز بر علم نافع و استفاده از آن در محتوای کتب درسی تأکید دارند.

حجرگشت در ادامه با اشاره به مفاد تربیتی سند تحول بنیادین، بیان کرد: همکاری با حوزه‌های علمیه و طلاب دینی از مهمترین راه‌های دستیابی به اهداف پرورشی و رسیدن به حیات طیبه است و آموزش و پرورش البرز آمادگی استفاده از این ظرفیت ارزشمند را دارد.

این مسئول با اشاره به فعالیت 380 مبلغ دینی در قالب طرح امین در مدارس استان، افزود: باید از ظرفیت مبلغان طرح امین در مسائل دینی، اخلاقی و احکامی دانش‌آموزان مدارس به‌خوبی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به حضور چند ساله مبلغان در مدارس استان و اثرات مثبت آن، گفت: حضور مبلغان و تعامل با دانش‌آموزان و مربیان، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت نسلی دینی و پویا داشته باشد.

انتهای پیام
captcha