اعلام فراخوان جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی «تبیین» در البرز
کد خبر: 4057169
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

اعلام فراخوان جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی «تبیین» در البرز

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری اولین جشنواره ملی قصه‌‌گویی قرآنی «تبیین» به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

سعید جابری انصاری سرپرست اداره‌کل ارشاد البرز

سعید جابری‌انصاری، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: فراخوان اولین جشنواره ملی قصه‌‌گویی قرآنی «تبیین» در سطح مؤسسات، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، خانه‌های قرآنی و ادارات و ارگان‌های ذیربط به‌منظور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیشتر قرآنیان استان البرز اعلام شد.

وی با اشاره به وجود استعدادهای قرآنی در البرز، افزود: برگزاری محافل، مسابقات و جشنواره‌های قرآنی کشوری و استانی زمینه‌ساز بارور شدن این استعدادهای قرآنی و ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر برای فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه بین کودکان و نوجوانان می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به موضوعات این مسابقه قرآنی اشاره و بیان کرد: قصه‌های قرآنی، مفاهیم معارفی برگرفته از قرآن کریم همچون صداقت، ترویج فرهنگ مهربانی، کمک به دیگران، احترام به پدر و مادر و بزرگترها، اقامه نماز و آثار آن، توجه به فرهنگ معنویت ازدواج و فرزندآوری، عفاف و حجاب، انفاق طعام از جمله موضوعات است.

جابری‌انصاری افزود: شرکت‌کنندگان در اولین جشنواره ملی قصه‌‌گویی قرآنی «تبیین» از رده‌های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسالان می‌توانند آثار خود را به دو صورت تصویری(ویدیو ضبط شده) و یا صوتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید در بخش صوتی و تصویری حداقل سه و حداکثر شش دقیقه و با حجم حداکثر ۳۰ مگابایت باشد، اظهار کرد: هنگام ضبط فیلم دوربین به‌صورت افقی باشد و در ابتدای فیلم نام و نام خانوادگی، سال تولد، استان، شهرستان و آیه قرآنی بیان شود.

این مسئول به منابع این دوره از جشنواره قرآنی اشاره کرد و گفت: قصه‌های قرآنی باید برگرفته از منابع قرآن کریم، کتاب‌های داستان قرآنی با اولویت جلد پنجم از کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به نوشته مهدی آذریزدی، مجموعه کتاب‌های خانم کلرژوبرت و دیگر کتاب‌ها با رویکرد قرآنی، کتاب‌های «هدیه‌های آسمانی» مقاطع مختلف تحصیلی و قصه‌های شفاهی مرتبط که از طریق بزرگترها نقل شده است، باشد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا پایان خردادماه سال جاری اعلام شده است و مراسم اختتامیه تیرماه سال جاری در دهه ولایت برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha