واکاوی خوشنویسی اسلامی در مسکو
کد خبر: 4057035
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

واکاوی خوشنویسی اسلامی در مسکو

نشست علمی خط و نقطه با محوریت هنر خوشنویسی اسلامی ـ ایرانی با حضور کارشناسان و پژوهشگران ایرانی و روسی در مسکو برگزار می‌شود.

نشست واکاوی هنر اسلامی در مسکو برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، این نشست با حمایت بنیاد ابن سینا و همکاری کتابخانه دولتی مسکو(‌لنین)، روزهای شانزدهم و هفدهم می برابر با 26 و27 اردیبهشت در مرکز ادبیات شرقی کتابخانه دولتی مسکو(لنین) برگزار خواهد شد.

برنامه‌های این نشست ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) ساعت 18 آغاز می‌شود و سخنرانی حمیدرضا قلیچ‌خانی، محقق و پژوهشگر حوزه هنر اسلامی با موضوع خوشنویسی معاصر ایران و نمایش فیلم مستند نقطه به تهیه‌کنندگی بنیاد ابن سینا و کارگردانی امیر ولی‌نژاد از بخش‌های مختلف برنامه‌های این روز است.

۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) ساعت 18 نیز دومین روز برنامه برگزار می‌شود و شامل سخنرانی «ورا میاسینا»، پژوهشگر و محقق موزه هنرهای خاوری مسکو با موضوع هنر سوزنی و گلدوزی و  نمایش فیلم فرش پازیریک (قدیمی‌ترین فرش جهان) به کارگردانی امیر ولی‌نژاد خواهد بود.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه از مراکز اسلامی فعال در روسیه است که فعالیت خود را از سال 2007 آغاز کرد، این بنیاد همکاری مستمر علمی با مؤسسات آموزشی ـ پژوهشی روسی و غیر روس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی داشته و انتشار و ترجمه کتاب در موضوعات مختلفی همچون تاریخ، فلسفه، هنر، تاریخ تمدن اسلامی، قرآن‌شناسی، ایران‌شناسی، حقوق و اقتصاد اسلامی و کتاب کودک از دیگر فعالیت‌های بنیاد است.

انتهای پیام
captcha