90 درصد هزینه ساخت مساجد البرز به همت خیرین تأمین می‌شود
کد خبر: 4056959
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

90 درصد هزینه ساخت مساجد البرز به همت خیرین تأمین می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: در حال حاضر تقریبا 90 درصد منابع مالی برای ساخت مساجد استان به همت خیرین تأمین و تنها برخی از نمازخانه‌های بین راهی از سوی ارگان‌ها و نهادها تأسیس می‌شود.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: حدود 800 مسجد و چهار هزار هیئت مذهبی در این استان فعالیت دارند و تقریبا به تعداد مساجد، ائمه جماعت نماز سه نوبت را در مساجد اقامه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مساجد البرز نسبت به نیازهای استان و بافت جمعیتی آن کم است، گفت: نسبت جمعیت و مساجد البرز نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر است و نیاز به توسعه مساجد به شدت احساس می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه به‌دلیل تراکم بسیار جمعیتی، عدم برنامه‌ریزی، ابلاغ و تخصیص به موقع منابع مالی، پروژه ساخت مساجد روی زمین مانده است و درحال حاضر تقریبا 90 درصد منابع مالی برای ساخت مساجد استان به همت خیرین تأمین و تنها برخی از نمازخانه‌های بین راهی از سوی ارگان‌ها و نهادها تأسیس می‌شود.

ولایی‌برحق با تأکید بر اینکه تعداد مساجد استان باید دو برابر شود، افزود: در حال حاضر براساس نیازهای موجود حداقل به یک هزار و 600 مسجد در البرز نیاز داریم.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد امسال اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد و شعار امسال این اداره، تقویت جریان امیدبخشی در مقابل جریان یأس و ناامیدی است که دشمن در کشور تزریق می‌کند و تزریق این روحیه و امید به کمک زیر مجموعه‌های سازمان، مرتبطین و فعالین به شکل برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز افزایش تعداد ائمه جماعت، مبلغات، بانوان فرهیخته و حمایت از فعالان قرآنی را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: بعد از دو سال از فراگیری بیماری کرونا شرایط رفته رفته بهتر می‌شود و باید فعالیت‌های فرهنگی با قوت بیشتری پیگیری شود.

این مسئول تصریح کرد: برای تحقق این هدف به دنبال تولیدات رسانه‌ای و توزیع محصولات مختلف فرهنگی هستیم و در راستای این مأموریت، قدم‌هایی مؤثری برداشته شده است.

وی از تأسیس یک استدیو در اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز خبر داد و گفت: این استودیو یکی از مجهزترین و به‌روزترین استدیوهای استان است که در حوزه‌هایی از قبیل آموزش و تولید محتوا فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha