پارک محیط‌بان را می‌شناسید؟
کد خبر: 4056955
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

پارک محیط‌بان را می‌شناسید؟

مسئول مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج با اشاره به اینکه رسالت اصلی پارک محیط‌‌بان درمان حیواناتی است که به دلایل مختلف از طبیعت جدا شده‌اند، گفت: شهرداری تمام توان خود را برای حفظ و نگهداری استاندارد و اصولی این حیوانات به کار گرفته است.

پارک محیط بان

به گزارش ایکنا از البرز، شیردل نوری روز شنبه، ۲۴ اردیبهشت در حاشیه بازدید از پارک محیط ‌بان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی پارک محیط‌بان درمان حیواناتی است که به دلایل مختلف از طبیعت جدا شده‌اند و در صورت تایید سازمان محیط زیست، این حیوانات به طبیعت و خانه اصلی خود بازگردانده می‌شوند.
وی با اشاره به وضعیت نگهداری از حیوانات در پارک محیط‌بان بیان کرد: شهرداری تمام توان خود را برای حفظ و نگهداری استاندارد و اصولی این حیوانات به کار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه طی چند سال اخیر نگاه مدیریت شهری به مرکز نگهداری از حیات وحش مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری در ساخت زیستگاه‌ها، تهیه وسیله حمل و نقل مناسبت‌ برای بازدید شهروندان از مجموعه پارک محیط‌‌بان و تهیه امکانات مناسب جانبی همکاری لازم را داشته است.

نوری با یادآوری اینکه اتوبان همت از کنار پارک محیط‌بان عبور می‌کند و این مجموعه پتانسیل خوبی برای گردشگری برای کشور است، گفت: گونه‌های لاما و آلپاکا شترهای کمیاب آفریقای جنوبی، کل و بز، قوچ و بز، دو نژاد گوزن قرمز و زرد ایرانی، شترمرغ، گاومیش، پرنده های شکاری مانند سار، گپه، عقاب و گراز در این مجموعه نگه‌داری می‌شوند.

مدیر بوستان محیط‌بان کرج متذکر شد: این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب پذیرای مردم است و علاقمندان با پرداخت پنج هزار تومان می‌توانند از فضای این بوستان استفاده کنند.

در ادامه حسن روستایی، رئیس اداره فنی و طراحی سازمان سیما منظر شهرداری کرج هم با اشاره به اینکه این پارک ۲۴ هکتار مساحت دارد، اظهار کرد: ۱۷ هکتار از این پارک در فاز اول به عنوان اولین سافاری پارک ایران در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم تنوع جانوران در پارک محیط‌بان را در سال جاری افزایش دهیم، عنوان کرد: حدود هفت هکتار برای اسکان در قالب سوییت‌های ۶۰ و ۷۰ متری نیز در نظر گرفته شده است.

روستایی با اشاره به اینکه امکاناتی همچون قرنطینه حیوانات، سکوهای بازدید، کافه رستوران و غیره برای این پارک تدارک دیده شده است، گفت: پارک محیط‌بان دارای پنچ سکوی بازدید از حیوانات، پل معلق و گونه‌های متعددی از حیوانات است و در صدد هستیم حیوانات پارک چمران را نیز به این پارک منتقل کنیم.

 

انتهای پیام
captcha