کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی
کد خبر: 4056263
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی

افرادی که به هر دلیلی یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف مالی را دریافت نکرده‌اند باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت‌طلب نیفتند.

کلاهبرداری سایبری

به گزارش ایکنا، مجرمان سایبری با ارسال پیامکی محتوی لینک‌های ثبت‌نام و یا معرفی اپلیکیشن‌های مختلف درباره یارانه معیشتی و هدایت جاماندگان و یا معترضان یارانه معیشتی به لینکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف مالی کشور و عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد تا در روز‌های آینده شاهد استفاده جملاتی همچون ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه‌بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی و موارد مشابه توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم لذا ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت‌نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری دور از ذهن نخواهد بود.

در همین راستا سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا نیز در گفت‌وگو با ایکنا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پیامک جعلی با عنوان ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی هشدار داد و گفت: هموطنان دو اصل را باید مدنظر داشته باشند؛ اول اینکه سامانه‌های حکومتی، دولتی و قضایی به هیچ عنوان با شماره تلفن شخصی با هموطنان تماس نمی‌گیرند و یا پیامک ارسال نمی‌کنند. دوم اینکه هیچ سازمانی در پیامک ارسالی خود از شما نمی‌خواهد با کلیک بر روی لینک ارسالی اپلیکیشنی نصب کنید و یا برای ارائه خدمات همان لحظه از هموطنان مبلغی دریافت نمی‌کنند.

یادآوری می‌شود هموطنانی که به هر دلیل ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

کلاهبرداری از جاماندگان یارانه معیشتی

انتهای پیام
captcha