موردی از ابتلا به سرخک در مدارس البرز گزارش نشده است
کد خبر: 4055773
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

موردی از ابتلا به سرخک در مدارس البرز گزارش نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: از زمان حضوری شدن مدارس تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا و سرخک در بین دانش‌آموزان استان گزارش نشده است.

سرخک

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در البرز مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: از زمان حضوری شدن مدارس تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا و سرخک در بین دانش‌آموزان استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا توضیح داد: تاکنون حدود ۱۷ درصد از دانش‌آموزان ۵ تا ۱۲ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده و واکسیناسیون دانش‌آموزان ۹ تا ۱۸ سال هم تقریبا به‌طور کامل انجام شده است.

این مسئول توضیح داد: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۵ تا ۱۲ سال جزء برنامه الزامی آموزش و پرورش نیست و در حد اطلاع‌رسانی و ترغیب والدین برای تزریق واکسن به فرزندشان پیگیری می‌شود.

حجرگشت با اشاره به چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان ادامه داد: هرچند الزام رعایت فاصله اجتماعی برداشته شده ولی دانش‌آموزان همچنان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز توضیح داد: خوشبختانه با واکسیناسیون عمومی شاهد کنترل بیماری کرونا در کشور هستیم و امیدواریم روزی برسد که همه چیز به روال قبل بازگردد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه تغذیه رایگان دانش‌آموزان در مدارس مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود: این طرح از دیروز آغاز شده و در ۹۷ مدرسه در مناطق کمتر برخوردار اجرا و حدود ۳۵ هزار نفر از دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha