درخواست شخصیت‌های اسلامی مالزی برای واکنش فوری به جنایات صهیونیست‌ها
کد خبر: 4049652
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

درخواست شخصیت‌های اسلامی مالزی برای واکنش فوری به جنایات صهیونیست‌ها

جمعی از شخصیت‌های اسلامی مالزی با صدور بیانیه‌ای خواستار واکنش فوری مقامات این کشور و نهادهای اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی شدند.

به گزارش ایکنا از مالزی، در بیانیه منتشر شده از سوی روسای سه نهاد اسلامی مالزی آمده است: ما حوادث امروز صبح در مسجدالاقصی را که نظامیان اشغالگر صهیونیستی به قبله نخست مسلمانان هجوم بردند، به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: گزارش‌های تصویری زنده از مسجد مقدس الاقصی حمله نظامیان صهیونیست به مسجد را نشان می‌دهد. شیخ عکرمه صبری امام مسجد الاقصی گزارش داده است که نظامیان صهیونیست به نمازگزاران بی دفاع حمله کردند. مسلمانان باید به اعتراض و محکومیت مهاجمان صهیونیست قیام کنند.

نویسندگان این بیانیه تأکید کردند: ماه مبارک رمضان در حال حاضر تحت تاثیر این حمله است و نمی‌توان آن را بی پاسخ گذاشت. 

ده‌ها فلسطینی در جریان درگیری خشونت‌آمیز نمازگزاران و نیروهای اشغالگر صهیونیستی زخمی شدند. ما خواستار اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی هستیم. ملت‌های مسلمان باید برای حفاظت از مسجدالاقصی و نمازگزاران فورا اقدام کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حمله در بحبوحه حملات، کشتار و دستگیری فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی در جنین و رام الله انجام شد. بر اساس گزارش‌ها، تشدید این حملات به بهانه عملیات مبارزه با تروریسم از قبل برنامه‌ریزی شده است. در همین حال، به گفته وزارت بهداشت فلسطین از ژانویه امسال 36 فلسطینی از جمله دو فلسطینی در روز پنجشنبه در شهر جنین در شمال کرانه باختری اشغالی توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

ما خواستار پاسخ قاطع همه رهبران مسلمان، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای خروج تمام نیروهایش از الاقصی هستیم. ما از دولت مالزی می خواهیم که بیانیه‌ای قوی صادر کند و خواستار نشست اضطراری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شود.

این بیانیه به امضای محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مردم نهاد مالزی (MAPIM)، شیخ احمد آونگ رئیس سازمان MANAR و شیخ عبدالغنی شمس الدین،  رئیس جمعیت علمای مسلمان جنوب شرق آسیا ( SHURA) رسیده است. 

انتهای پیام
captcha