مربی قرآن شدن آسان نیست
کد خبر: 4048260
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

مربی قرآن شدن آسان نیست

نفر اول رشته قرائت تحقیق قرآن کریم مرحله استانی چهل‌‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با بیان اینکه مربی قرآن شدن آسان نیست و نیاز به تجربه و تبحر دارد، گفت: مربیان قرآنی برخی از مدارس تخصص زیادی ندارند ولی با این وجود بدون موانع در زمینه آموزش قرآن فعالیت دارند.

قرآن

غزاله سهیلی‌زاده، نفر اول رشته قرائت تحقیق قرآن کریم مرحله استانی چهل‌‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: از سن شش سالگی به یادگیری قرآن علاقه‌مند شدم و به‌واسطه پیگیری‌های مادرم در کلاس‌های قرآن شرکت کردم و این کار را با حرکات اشاره و سواد قرآنی آغاز و سپس به‌صورت تخصصی وارد رشته قرائت تحقیق و تلاوت شدم.

وی با بیان اینکه حافظ کل قرآن نیز هستم اما فعالیت تخصصی من در رشته قرائت است، افزود: در همان دوران کودکی و در ابتدای مسیر یادگیری، اساتید و مربیان قرآنی تشخیص دادند که من در زمینه صوت استعداد ویژه‌ای دارم و به همین دلیل تشویقم کردند تا به این رشته به صورت تخصصی بپردازم.

سهیلی‌زاده بیان کرد: تاکنون موفق به کسب مقا‌م‌های مخلتفی از جمله رتبه اول مسابقات ملی دانشجویان در بخش قرائت تحقیق، رتبه سوم مسابقات سراسری اوقاف، رتبه اول مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش قرائت تحقیق و ترتیل، رتبه‌های اول در چند سال متوالی در مسابقات دانش‌آموزی و همچنین نفر برگزیده جشنواره بین‌المللی «اِقْرَأْ» شده‌ام.

وی درخصوص مشکلاتی که برای فعالان قرآنی وجود دارد، ادامه داد: محافل برای بانوان فعال قرآنی بسیار اندک است و بسیاری از این افراد با وجود اینکه در سطوح بالای قرآنی هستند اما هیچ جایگاهی برای عرضه و بروز دانسته‌های خود ندارند و همچنین اکثر نخبه‌های قرآنی کشور همواره دغدغه داشتن یک شغل خوب را دارند و متأسفانه قاریان قرآنی در این خصوص بسیار مظلوم واقع شده‌اند.

نفر اول رشته قرائت تحقیق قرآن کریم مرحله استانی چهل‌‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، تصریح کرد: نهادهایی مانند آموزش و پرورش حوزه مناسبی برای حمایت از فعالان قرآنی است اما متأسفانه شاهد این امر هستیم که مربیان قرآنی برخی از مدارس تخصص زیادی ندارند ولی با این وجود به راحتی در زمینه آموزش قرآن فعالیت دارند؛ مربی قرآن شدن آسان نیست و نیاز به تجربه و تبحر دارد به همین منظور بهتر است که در مدارس از حضور افرادی استفاده شود که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته‌اند و به تخصص کافی رسیده‌اند.

وی در خصوص سطح مسابقات و وضعیت داوری افزود: سطح مسابقات و شرکت‌کنندگان در مجموع خوب بود، همچنین در این دوره از مسابقات بیشتر از حضور داوران جوان استفاده شده بود و در این زمینه شاهد تغییر و تحولاتی بودیم که این از نکات مثبت مسابقات محسوب می‌شود.

این فعال قرآنی توضیح داد: در مرحله فینال این دوره از مسابقات یک قرعه واحد وجود نداشت و شرایط تلاوت یکسان نبود، یعنی برخی قرعه‌ها بسیار سخت و برخی بسیار آسان بودند که این کار دور از عدالت بود، در همین راستا اگر شرکت‌کنندگان اعتراضی داشتند به خوبی به آن رسیدگی نمی‌شد، به همین دلیل انتظار می‌رود که در این بخش بهتر رفتار شود.

انتهای پیام
captcha