۷ پدر و مادر شهید و ۴ جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4047621
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
در سه هفته اول سال ۱۴۰۱؛

۷ پدر و مادر شهید و ۴ جانباز آسمانی شدند

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا سومین هفته فروردین ۷ پدر و مادر شهید و ۴ جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ از ابتدای سال 1401 تا سومین هفته فروردین، 7 پدر و مادر شهید و 4 جانباز 70 درصد آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند. که به شرح ذیل است.

مادر شهیدان جعفرقلی‌پور

طاووس‌ علی حسین‌زاده مادر شهیدان محمد و بایرامعلی جعفر قلی‌پور پس از سال‌ها فراق فرزندان دلیر و افتخارآفرینش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد جعفر قلی‌پور سال 1345 متولد شد و سال 1365 در منطقه حاج عمران به فیض شهادت رسید و شهید بایرامعلی جعفر قلی پور سال 1342 دیده به جهان گشود و سال 1362 در منطقه موسیان عراق به مقام شهادت نائل شد.

مادر شهیدان قجه‌ای

فاطمه صادق‌زاده مادر شهیدان حسینعلی و حسن قجه‌ای به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حسینعلی قجه‌ای سال 1337 در زرین شهر متولد شد و 1361 به شهادت رسید و شهید حسن قجه‌ای سال 1342 در زرین شهر متولد شد و  سال  1363 در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان آملی

شیرین زاینده رودریزی مادر صبور شهیدان والامقام سیدمهدی و سیدحسین آملی و جانباز متوفی سیدحسن آملی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید سیدمهدی آملی متولد ۱۳۴۷ در سال ۱۳۶۷ در فاو و جانباز شهید سیدحسین آملی متولد ۱۳۴۴ در سال ۱۳۹۸ بر اثر جراحات ناشی از جانبازی به فیض شهادت نائل شدند.

مادر شهیدان میرحسنی

زینب السادات سیدهاشمی مادر بزرگوار شهیدان والامقام سیدکاظم و سیدضیاءالدین (سیدحبیب‌اله) میرحسنی به ندای ارجعی معبودش لبیک گفت و راهی سفر آخرت شد.

شهید سیدکاظم میرحسنی (مداح اهل بیت) فرزند سیدحسن، متولد سال 1341 و پاسدار رسمی در تاریخ 21 بهمن 64 طی عملیات والفجر 8 در منطقه اروندرود بر اثر اصابت ترکش به بدن به فیض شهادت نائل آمد.

شهید سیدضیاء‌الدین( سیدحبیب‌اله) میرحسنی، فرزند سیدحسن، متولد سال 1345 به عنوان بسیجی عازم مناطق عملیاتی شد و در تاریخ 11 آبان 61 طی عملیات محرم در منطقه موسیان بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان جعفری

فاطمه کاظمی مادر شهیدان هاشم و محمود جعفری در سن 93 سالگی پس از تحمل سال‌ها فراق و دوری از فرزندان شهیدش آسمانی شد.

شهید هاشم جعفری در نهم خرداد 1331 در روستای طاد ار توابع شهرستان فلاورجان چشم به‌ جهان گشود؛ با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و عاقبت سوم شهریور 1360 در آبادان بر اثر اصابت ترکش به‌ شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

همچنین شهید محمود جعفری در چهارم شهریور 1342 در روستای طاد از توابع شهرستان فلاورجان چشم به جهان گشود. با آغاز جنگ تحمیلی به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در هفدهم مهر 1360 بر اثر اصابت ترکش در منطقه دارخوین به شهادت رسید.

مادر و همسر شهیدان جعفری

پروین هوشیار همسر شهید محمدقلی جعفری و مادر شهید عبدالله جعفری دار فانی را وداع گفت.

شهید محمدقلی جعفری سال 1301 در روستای هیزج متولد شد و  سال 1366 در شلمچه به شهادت رسید و  شهید عبدالله جعفری  سال 1346 متولد شد و  سال 1365 به شهادت رسید.

پدر شهیدان سالک مراد

محمد سالک مراد پدر شهیدان والامقام ایوب و حسین سالک مراد در تبریز دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید ایوب سالک مراد متولد 2 خرداد سال 1338 بوده و در 7 بهمن 1362 در مانور آزادسازی قدس به مقام رفیع شهادت نائل آمده است. شهید حسین سالک مراد نیز متولد 15 فروردین 1346 بوده و در 4 خرداد 1367 در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است.

جانباز 70 درصد شهید شیرانی بیدآبادی

جانباز ۷۰ درصد هوشنگ شیرانی بید آبادی در سن ۷۴ سالگی پس از سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.

شهید هوشنگ شیرانی بید آبادی در سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵، شلمچه از ناحیه داخلی چشم و ریه دچار مجروحیت شیمیایی شد.

جلنباز 70 درصد شهید نجاتی

یادگار عرصه هشت سال دفاع مقدس و اسوه ایثار و پایمردی جانباز سرافراز 70 درصد ارسلان نجاتی از شهرستان تنکابن مازندران به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید ارسلان نجاتی عصر یکشنبه هفتم فروردین بر اثر جراحات ناشی از دوران جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

جانباز 70 درصد شهید سلطان‌آبادی

جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی محمود سلطان آبادی از جانبازان شهرستان شیراز پس از تحمل ۴۰ سال رنج جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به کاروان شهدا پیوست.

شهید محمود سلطان آبادی دوم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تیر مستقیم به ناحیه کمر، دچار قطع نخاع شده بود.

جانباز 70 درصد شهید آژده

جانباز ۷۰ درصد غلامحسین آژده در سن ۷۰ سالگی پس از سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت به‌ همرزمان شهیدش پیوست.

شهید غلامحسین آژده درسال۱۳۶۰در منطقه دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به بازوی چپ و همچنین قطع هر دو پا دچار مجروحیت شد.

انتهای پیام
captcha