شعر شاعران مذهبی بصیرت‌افزا باشد
کد خبر: 4046342
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

شعر شاعران مذهبی بصیرت‌افزا باشد

شاعر پیرغلام اهل‌ بیت(ع) گفت: اشعار مذهبی و دینی باید مستند باشد و شعرا باید در اشعار خود بصیرت‌افزایی کنند و به سرودن اشعاری بپردازند که با گذشت زمان همچنان زنده و آموزنده باشد.

شعرای مذهبی

فریدون مغانلو، شاعر پیرغلام اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه از سال 1352 در استان البرز ساکن است، اظهار کرد: از همان دوران کودکی به شعر و ادبیات علاقه‌مند بودم و از زمان پیش از انقلاب تا به اکنون مشغول شعرسرایی برای اهل بیت(ع) هستم.

وی افزود: اکثر شعرهایی که سروده‌ام در حوزه اشعاره آیینی بوده و در حال حاضر در زمینه امور فرهنگی در انجمن‌های ادبی و سازمان بسیج مداحان استان البرز همکاری دارم.

مغانلو درخصوص برگزاری مجالس مذهبی با اشاره به اینکه «هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند»، توضیح داد: مجالس مذهبی هر قدر مردمی‌تر و با خلوص نیت بیشتری برگزار شود بیشتر به قلب مردم نفوذ می‌کند و تأثیر بیشتری خواهد داشت، بنابراین مردم احساس می‌کنند و متوجه می‌شوند که شاعر سروده‌های مجالس مذهبی نسبت به مسائل مذهبی و اجتماعی دغدغه دارد و درد مردم را بیان می‌کند، در نتیجه بیشتر با این فضا ارتباط برقرار می‌کنند.

این مسئول درمورد تفاوت‌های مراسم‌ مذهبی قدیمی و امروزی با بیان شعر «از حسین اکتفا به نام حسین کی بود در خور مرام حسین بلکه باید که خلق دریابند علت اصلی قیام حسین» ادامه داد: متأسفانه برخی از شاعران مذهبی امروزی با سرودن اشعار احساسی به‌صورت بیشتر از سیرت می‌پردازند، در حالی که شعرا باید بصیرت‌افزایی را در اشعار خود دنبال کنند که این امر در اشعار شعرای مذهبی قدیمی بیشتر دیده می‌شد.

شاعر پیرغلام ضمن تأکید بر مستند بودن اشعار مذهبی، تصریح کرد: بنده اکثر اوقات برای سرودن اشعار دینی و مذهبی به نهج‌البلاغه و پندیات بزرگان دینی مراجعه می‌کنم و با استناد بر آن اشعاری ارائه می‌کنم تا در عین آموزنده بودن، بیانگر درد جامعه نیز باشد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت آموزش برای شعرای جوان امروزی، گفت: شعرای جوان امروزی خوش ذوق و باسواد هستند، اما برای بهتر شدن باید در میدان عمل باشند، تجربه‌ کسب کنند، به سخنان مقام معظم رهبری توجه بیشتری داشته باشند، به دیوان شعرای مذهبی مراجعه کرده و از طرز شعر سرودن آنها کسب اطلاع کنند، تا در نهایت بتوانند با درک درد جامعه به سرودن اشعار مناسب و زنده بپردازند و بتوانند آرامش را به مردم منتقل کنند.

انتهای پیام
captcha