شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقه «دانایی و توانایی»
کد خبر: 4045363
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقه «دانایی و توانایی»

رئیس اداره فرهنگی ـ هنری آموزش و پرورش البرز گفت: پنج هزار و ۷۰۰ دانش آموز استان در مسابقه مجازی کتابخوانی «دانایی و توانایی» شرکت کردند.

 مسابقه کتاخوانی «دانایی و توانایی»

جواد محمدی، رئیس اداره فرهنگی ـ هنری آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه جشنواره دانایی و توانایی از نهم اسفندماه سال گذشته در البرز آغاز شد، اظهارکرد: البرز برای نخستین بار به منظور تسهیل شرکت دانش‌آموزان در مسابقه کتابخوانی مجازی، آدرس الکترونیکی http://azmoon.albmedu.ir/main را با همکاری اداره سنجش آموزش و پرورش استان در بستر شاد طراحی و اجرایی کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان با اتصال به درگاه الکترونیکی تعریف شده به سؤالات چهار گزینه‌ای از کتاب‌های قاسم قصاب، نامه‌های سبز، پسری که عاشق ریاضی بود، یک پسر و دو مادر و قلب زیبای بابور به مدت ۳۰ دقیقه پاسخ دادند.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره دانایی و توانایی با رویکرد حال خوش کتابخوانی با شعار« خانواده دانا، دانش‌آموز توانا » در مدارس برگزار می‌شود، بیان کرد: کتاب‌های مسابقه نیز با هدف ایجاد پیوند عمیق میان دانش‌آموز و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

محمدی تصریح کرد: دانش‌آموزان برای داشتن انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب‌های درسی و غیردرسی در بین دانش‌آموزان و پرکردن اوقات فراغت باید به سمت کتابخوانی روی آورند.

وی یادآور شد: در این جشنواره به دنبال افزایش فرهنگ مطالعه کتاب در دو کانون مهم خانه و مدرسه هستیم تا کتاب‌ها در قفسه‌های کتابخانه‌ها خاک نخورد و دانش‌آموزان با رغبت به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع پنج هزار و ۷۰۰ شرکت کننده در مرحله مدرسه‌ای، یک هزار و ۷۱۰ نفر به مرحله منطقه‌ای مسابقه کتابخوانی مجازی مدارس استان البرز راه یافتند، گفت: مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات ۲۶ فروردین‌ماه جاری به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: مرحله استانی این جشنواره ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و برگزیدگان استانی نیز در سی‌ویکم تیرماه در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha