طرح «شمیم خدمت» در ساوجبلاغ اجرا می‌شود
کد خبر: 4044158
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
همزمان با آغاز سال نو

طرح «شمیم خدمت» در ساوجبلاغ اجرا می‌شود

کارشناس فرهنگی اجتماعی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ از اجرای طرح شمیم خدمت در امامزادگان این شهرستان همزمان با آغاز سال نو خبر داد و گفت: این طرح با هدف کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار اجرا می‌شود.

طرح «شمیم خدمت»

مهدی جعفری، کارشناس فرهنگی اجتماعی قرآنی اداره اوقاف و امورخیریه ساوجبلاغ در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های اجرایی به مناسب آغاز سال جدید در امامزادگان این شهرستان، اظهار کرد: همزمان با تحویل سال نو در بیش از 10 امامزاده برنامه‌های استقبال از سال نو برگزار می‌شود.

وی افزود: قرائت قرآن کریم، دعا و مناجات‌نامه و سخنرانی مبلغان و پخش سخنان مقام معظم رهبری و پذیرایی از زائران از جمله برنامه‌های تحویل سال است.

این کارشناس بیان کرد: در راستای حمایت از نیازمندان در قالب طرح قرار دوازدهم نیز به نیابت از امام زمان(عج) در امامزاده سلیمان(ع) و امامزاده حسین(ع) کردان بیش از 110 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

جعفری در ادامه با اشاره به اعزام مبلغ در ایام نوروز، گفت: در این ایام هفت مبلغ اعزامی از قم در کنار مبلغان بومی و مستقر با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به امر تبلیغ می‌پردازند.

کارشناس فرهنگی اجتماعی قرآنی اداره اوقاف ساوجبلاغ با بیان اینکه در این ایام برنامه‌های متنوع فرهنگی برای مخاطبان در نظر گرفته شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه در امامزاده عبدالقهار و اهدای هدایا برای کوکان در کنار برگزاری مسابقات و کاروان شادی از جمله برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان ساوجبلاغ برای زائران است.

وی با اشاره به همکاری با برخی از ارگان‌ها در اجرای طرح‌های معیشتی، گفت: در زمینه تهیه بسته‌های معیشتی با شورای خیرین، سپاه و مرکز نیکوکاری و کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری داریم.

جعفری با معرفی سایر برنامه‌ها و اقدامات اداره اوقاف ساوجبلاغ گفت: در راستای آزادی زندانیان در سال 1400 سه زندانی آزاد شدند و چهار سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌برخوردار اهدا شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای سال آینده در دو امامزاده ساوجبلاغ طرح شمیم خدمت اجرا می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح کارگاه تولیدی در امامزاده حسین(ع) کردان برپا می‌شود و حدود 15 خانم سرپرست خانوار و یا بدسرپرست به آموزش برای دوخت لباس می‌پردازند و در امامزاده عبدالله صالح(ع) نیز تهیه میوه خشک در راستای کارآفرینی برای قشر کم‌برخوردار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha