هفت مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4043955
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
در آخرین هفته از قرن شمسی

هفت مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت هفت مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت؛ صبریه حسن‌پور؛ مادر شهیدان عبدالله و مهدی معاوی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج دوری از فرزندان حماسه آفرینش در سن 82 سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

برادران شهید عبدالله و مهدی معاوی در 23 خرداد 1342 و یکم دی 1343 در شهر آبادان چشم به جهان گشودند و در 4 خرداد 1361 و 11 اردیبهشت 1364 در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.  

مادر شهیدان دادگر

حوری جان دادگر؛ مادر شهیدان علی‌بخش و جهانبخش دادگر از شهدای شهرستان ممسنی در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

گفتنی است شهید علی‌بخش ۱۴ بهمن سال ۱۳۶۵ بر اثر مجروحیت با گاز شیمیایی در منطقه شلمچه به شهادت رسید و شهید جهانبخش شهادت نیز ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ در همان منطقه بر اثر اصابت ترکش آسمانی شد و به کاروان شهیدان پیوست.

مادر شهیدان شیرالی

منیجه شیرالی مادر شهیدان والامقام جمال و مسعود شیرالی پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 21 اسفندماه سال 1400 به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

گفتنی است شهید جمال شیرالی ششم فروردين 1332، در شهرستان آبادان چشم به جهان گشود و در چهارم دی 1360، در حملات موشكی زادگاهش بر اثر اصابت تركش به سر شهيد شد.

شهید مسعود شیرالی در ششم فروردين 1340، در شهرستان آبادان چشم به جهان گشود و در بيست و يكم خرداد 1360 در دارخوين به شهادت رسيد.

نادر شهیدان طباطبایی

طاهره سادات حسینی‌زواره که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو فرزند خود به نام‌های سیدموسی و سیدمرتضی طباطبایی را در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی تقدیم اسلام کرده بود، بر اثر کهولت سن در ورامین دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

شهید سیدموسی طباطبایی سی‌ام شهریور ۱۳۴۳ در روستای حصار حسن‌بیک دیده به جهان گشود و سرانجام در ۲۱ دیماه سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش همچنان به کشور بازنگشته است.

شهید سیدمرتضی طباطبایی در سال ۱۳۴۲ در روستای حصارحسن‌بیک دیده به جهان گشود. این شهید سرافراز در اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و در منطقه طلائیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از ۱۲ سال پیکر پاک و مطهرش به ایران اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای امامزاده سلیم روستای حصار حسن بیک به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان کوهجردی

خاتون رحیمی کوهجردی مادر شهیدان گرانقدر محمدقلی و فریبرز قدمی کوهجردی از شهدای شهرستان داراب در سن ۹۰ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

گفتنی است شهید محمدقلی قدمی کوهجردی ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو به شهادت رسید و شهید فریبرز قدمی کوهجردی ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به قافله شهیدان پیوست.

مادر شهیدان قیصری

مریم کریمی مادر شهیدان گرانقدر محمدباقر و مهدی قیصری از شهدای شهرستان نجف‌آباد پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزند به علت کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدباقر قیصری اول تیرماه 1343 در شهرستان نجف‌آباد متولد شد و 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید و در گلزار شهدای صالح‌آباد به خاک سپرده شد.

شهید مهدی قیصری 5 اردیبهشت 1347 در صالح‌آباد نجف‌آباد به‌دنیا آمد و سرانجام سوم دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 4 در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید و در جوار برادرش در گلزار شهدای صالح‌آباد به خاک سپرده شد.

مادر شهيدان اسدی رحیم‌بیگی

زینب عابدیان‌نژاد مادر شهيدان والامقام محمد و غلامحسن اسدی رحیم‌بیگی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندان به دليل كهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

برادران شهید محمد و غلامحسن اسدی رحیم‌بیگی در یکم فروردین 1346 در مشهد و 15 شهریور 1344 در فریمان چشم به جهان گشودند و در 21 مرداد 1366 در شلمچه کربلای 5 و 25 اسفند 1363 در هورالعظیم عملیات کربلای بدر به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

جانباز 70 درصد

پیکر مطهر جانباز شهید سید ناصرالدین صفویه چهارشنبه 25 اسفندماه با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از همرزمانش تشییع و سپس در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران در جوار همرزمانش آرام گرفت.

جانباز 70 درصد سیدناصرالدین صفویه متولد 1338 در عملیات آزادسازی خرمشهر از ناحیه ستون فقرات در اثر اصابت ترکش به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد محمدهاشم بوژمهرانی از شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی پس از تحمل رنج و بیماری ناشی از دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

شهید والامقام محمدهاشم بوژمهرانی سال 1346 در نیشابور چشم به جهان گشود و در سال 1363 منطقه جنوب – شوش سایت 4 به مقام رفیع جانبازی نائل آمد.

گزارش از رضا عبدی

انتهای پیام
captcha