پیام شهدا را برای مردم تبیین کنیم
کد خبر: 4042096
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

پیام شهدا را برای مردم تبیین کنیم

امام جمعه کرج با تاکید براینکه در رساندن پیام شهدا به مردم ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: دانش‌آموزان باید درباره کسانی که در راه دفاع از میهن از جان خود گذشتند بیشتر بدانند و شهدای دانش‌آموز  را بشناسند.

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در نماز جمعه ۲۰ اسفند کرج به فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: شهدا جان خود را برای تداوم انقلاب و کوتاه کردن دست اجانب فدا کردند.

وی با بیان اینکه استان البرز پنج هزار شهید دارد اما سوال این است که چند نفر از دانش‌آموزان با این شهدا آشنا هستند، افزود: در رساندن پیام شهدا به مردم ضعیف عمل کرده‌ایم. دانش‌آموزان باید درباره کسانی که در راه دفاع از میهن از جان خود گذشتند بیشتر بدانند و شهدای دانش‌آموز  را بشناسند.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم روز درختکاری در استان، خاطرنشان کرد: کاشت نهال به نام پنج هزار شهید استان اقدام زیبایی بود.

حسینی همدانی با بیان اینکه خاطرات شهدا زنده کننده دل و روح انسان است، گفت: دیدار با خانواده شهدا در روز عید اقدام مهمی بود که به فراموشی سپرده شد و باید در سال جدید احیا شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌های شهدا از ناهنجاری‌های اجتماعی ناراحت هستند؛ برخی امروز در ملاءعام حرمت‌شکنی می‌کنند و این زیبنده نظام اسلامی نیست و باید با تخلفات مقابله شود.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: دستگاه قضایی و انتظامی باید با ناهنجاری‌های استان البرز مقابله کنند، حکومت اسلامی موظف است در مقابل حرام و گناه ایستاده و با آن مقابله کند. برخی مراسمات برگزار شده در استان البرز حرام است، مراسمی در یک سالن گرفته می‌شود که شئونات در آن رعایت نشده و حرام بین است و انتظار از دستگاه‌های مسئول مقابله با این اتفاقات و ناهنجاری‌ها است.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه به موضوع احیای برجام هم اشاره کرد و خواستار هوشیاری در برابر ترفندهای دشمنان در مذاکرات شد و گفت: حضور منطقه‌ای و عمق راهبردی و پیشرفت‌های هسته‌ای و قدرت دفاعی قابل معامله نیست.

وی افزود: مردم ایران به غرب بی‌اعتماد هستند، غرب باید تضمین دهد و تعهدات غربی‌ها باید راستی آزمایی شود. ۱+۴ نباید به خطوط قرمز ایران نزدیک شوند، تیم مذاکره کننده همه شروط و اصول مورد نظر در مذاکره را باید برای حصول نتیجه رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha