دانش‌آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند
کد خبر: 4029187
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

دانش‌آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند

رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به اقدامات کلاهبرداران در عرصه اپلیکیشن‌های جعلی، گفت: دانش‌آموزان برای به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد از فروشگاه‌های مجازی معتبر استفاده کنند.

پلیس فتا

به گزارش ایکنا از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز، 27 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به تازگی برخی مجرمان سایبری، برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده‌ و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های‌ اجتماعی، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند.

وی افزود: برای نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست و کاربران می‌توانند از وبسایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه‌های معتبر مجازی دانلود کنند ضمن آنکه برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذرواژه‌‍‌های مناسب دو مرحله‌ای استفاده شود.

جلیلیان گفت: مدیران مدارس در خصوص سوءاستفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد اطلاع‌رسانی کرده تا علاوه بر مانع‌ شدن برای کلاهبرداری از دانش‌آموزان استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

این مسئول با اشاره به حس کنجکاوی دانش‌آموزان و اطلاعات محدود آنها از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی، اظهار کرد: احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیب‌های روحی و روانی برای آنها دور از انتظار نیست.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha