برنامه‌های سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 4024605
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

برنامه‌های سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران مجموعه‌برنامه‌های فرهنگی این سازمان به مناسبت هفته مقاومت و دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با عنوان «سردار دل‌ها» را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، مجموعه برنامه‌های فرهنگی این سازمان را به مناسبت هفته مقاومت و دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با عنوان «سردار دل‌ها» تشریح کرد و گفت: این برنامه‌ها با رویکرد الگوسازی و معرفی مکتب و شخصیت حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور در توضیح تولیدات موسیقی گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پوئم‌سمفونی «سرباز» توسط ارکستر سمفونیک در روز چهارشنبه هشتم دی در تالار وحدت اجرا می‌شود. ملودی این اثر توسط آرمان مهربان برای گروه کُر مرکز موسیقی صداوسیما نوشته و اشعار آن توسط علی محمد مودب، شاعر معاصر انقلابی سروده شده است. همچنین دو قطعه موسیقی با نام‌های «معرکه» و «میدان‌دارها» با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موسسه فرهنگی ـ هنری شهرستان ادب تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی گفت: ویژه‌برنامه جایزه هنری «سردار دل‌ها» همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه 14 دی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود؛ در این برنامه، هنرمندان و صاحبان اثر شاخص و تأثیرگذار با موضوع حاج قاسم سلیمانی معرفی و با اهدای جوایزی از ایشان تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: مجموعه نمایش میدانی با عنوان «این درد بی‌نهایت» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی از روز دوازدهم تا چهاردم دی در ایستگاه‌های منتخب مترو و نقاط پر تردد شهر تهران اجرا می‌شود. نمایش «انتخاب»، «نامدار»، «سوء قصد»، «این و آن» و... از جمله نمایش‌هایی است که در این ایام به اجرا در می‌آید.

فاطمیان پور به مسابقه کتاب‌خوانی «کتاب ماه» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین اقدام فرهنگی است، در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مسابقه کتابخوانی از کتاب «مکتب سلیمانی» که به کوشش موسسه جوانان آستان قدس رضوی گردآوری شده و زندگی نامه خودنوشت سردار با عنوان «از چیزی نمی ترسیدم» برای مخاطبان نوجوان و جوان با موضوع شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین جشنواره‌ کتاب‌سازی با عنوان «قهرمان من» برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. برای شرکت در این جشنواره کودکان یا نوجوانان باید یکی از روایت‌ها یا داستان‌های کوتاه از زندگی حاج قاسم را از منابعی که معرفی می‌شود، انتخاب کنند و بر اساس الگو و آموزش‌های ارائه شده یک کتاب با توانمندی خود تولید کنند. در نهایت به کتاب‌های منتخب جوایزی اهدا می‌شود.

فاطمیان‌پور بیان کرد: پویش میدانی «قهرمان من» در ایستگاه‌های مختلفی در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود که در این پویش، نشان و تصویر شهید سردار سلیمانی و شعار «قهرمان من» و استیکر آن روی شیشه خودروی رانندگان داوطلب و تاکسی‌های شهری نصب و چاپ می‌شود.

وی گفت: خانه موزه شهید آداک ویژه‌برنامه «پهلوان مقاومت» را با برگزاری مراسم سخنرانی، مداحی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم منطقه یک، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اجرا می‌کند.

فاطمیان‌پور در پایان به تولید محصولات توسط سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: کمیک‌موشن «چهل سردار»، داستانی دنباله‌دار است که با هدف معرفی و الگوسازی از سرداران اسوه برای نوجوانان تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود. همچنین هر یک از مناطق 22 گانه و فرهنگسراهاي خاص اقدام به تولید یک عنوان محصول مجازي با رویکردهای هفته مقاومت و مکتب حاج قاسم نموده که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

انتهای پیام
captcha