دفاع از وطن مسیحی و مسلمان نمی‌شناسد/ حاضرم در هشتاد سالگی به جبهه بروم
کد خبر: 4022893
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
پدر شهید مسیحی در گفت‌وگو با ایکنا:

دفاع از وطن مسیحی و مسلمان نمی‌شناسد/ حاضرم در هشتاد سالگی به جبهه بروم

پدر شهید مسیحی «آلفرد گبری» معتقد است: دفاع از وطن مسیحی و مسلمان نمی‌شناسد. وقتی که ما در این مملکت زندگی می‌کنیم و شناسنامه ما ایرانی است؛ وطن ما هم است. هیچ فرقی نمی‌کند که مسیحی یا مسلمان یا صاحب هر دین دیگری باشیم.

ایکنا به مناسبت 25 دسامبر، سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) گفت‌وگویی با یکی از خانواده‌های شهید مسیحی، آلفرد گبری انجام داده است تا به این بهانه یادی از این دسته از شهدا کرده باشیم.

شهید آلفرد گبری متولد سال 1350 در سن بیست‌سالگی در سال 1370 در منطقه گیلان‌ غرب، در حین خدمت سربازی بود که به مقام رفیع شهادت رسید. وجود شهدایی از دیگر ادیان نشان‌دهنده این است که دفاع از وطن امری است که تنها به گرایش‌های مذهبی مرتبط نیست و هر فرد آزاده‌ای تا پای جان خود برای دفاع از وطن خود می‌ایستد.

لازم به ذکر است که مقام معظم رهبری، شهید قاسم سلیمانی و رئیس‌جمهوری سابق در دیدارهای خود از خانواده‌های شهدا برای پاسداشت مقام شهید به خانه این شهید رفته‌اند و با خانواده وی دیدار کرده‌اند.

در این گفت‌وگو پای صحبت پدر شهید گبری نشستیم که در سن 80 سالگی بعد از گذشت 30 سال از شهادت فرزند خود هنوز یاد و خاطره این فرزند شهید در دلش زنده است.

دفاع از وطن مسیحی و مسلمان نمی‌شناسد

این پدر شهید فرزند خود را اینگونه معرفی کرد:‌ فرزند من دیپلم خود را که گرفت، خود را برای رفتن به سربازی معرفی کرد. سال 1350 متولد و در سال 1370 هم در گیلان‌ غرب شهید شد.

پدر شهید گبری در رابطه با مطرح نبودن مسائل دینی در دفاع از وطن بیان کرد:‌ دفاع از وطن مسیحی و مسلمان نمی‌شناسد. وقتی که ما در این مملکت زندگی می‌کنیم و شناسنامه ما ایرانی است؛ وطن ما هم است. هیچ فرقی نمی‌کند که مسیحی یا مسلمان و هر دینی باشید. ما اینجا به دنیا آمدیم؛ بزرگ شدیم و باید به سربازی برویم و از وطن خود دفاع کنیم. با هر دینی در همین جا می‌میریم؛ مسلمان و غیرمسلمان هم فرقی نمی‌کند.

وی در رابطه با اینکه دوباره برای دفاع از وطن در برابر متجاوزین ما شاهد حضور همه افراد با هر دینی خواهیم بود یا خیر گفت:‌ بله. من خودم با اینکه هشتاد سال دارم حاضرم به خدمت بروم و از کشورم دفاع کنم.

لازم به ذکر است که بخشی از زندگینامه و خاطرات این شهید در کتاب «گل مریم» نوشته آرمان بوداغیانس آمده است.

دفاع از وطن مسیحی و مسلمان نمی‌شناسد

انتهای پیام
captcha