شهدا بهترین الگو برای دانشجویان هستند
کد خبر: 4019150
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
مدیرکل بنیاد شهید البرز:

شهدا بهترین الگو برای دانشجویان هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: بهترین الگو برای دانشجویان شهدا هستند، کسانی که ایثارگرانه، باایمان و اخلاص برای ارزش‌های نظام و امنیت مردم از جان خود گذشتند.

رستمیان مدیرکل بنیاد شهید البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، 16 آذرماه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانشجو و تبریک روز دانشجو، دانشجویان را ظرفیتی ویژه برای کشور و انقلاب دانست و گفت: دانشجویان ‌مانند سایر اقشار مختلف مردم در طول دوران انقلاب اسلامی تا به امروز نقش مهم و تأثیرگذاری در موفقیت‌های انقلاب داشته‌اند و امروز نیز رسالت مهمی در برابر حفظ و تثبیت ارزش‌های نظام اسلامی، همان ارزش‌هایی که شهدا خون خود را برای آن هدیه دادند در جامعه برعهده‌ دارند، دانشجویان باید در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و عملی وارد میدان شده و سبب عزت و پیشرفت کشور شوند.

وی افزود: بهترین الگو برای دانشجویان شهدا هستند؛ کسانی که ایثارگرانه، باایمان و اخلاص برای ارزش‌های نظام و امنیت و آرامش ما از بهترین هستی خود گذشتند، این بزرگ‌ترین درس برای دانشجویان است.

این مسئول بیان کرد: امروز اگر بتوانیم فرهنگ ایثارگری، مجاهدت و شهادت را در بین نسل جوان توسعه دهیم موفق خواهیم بود، بسیاری از شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت که امروز به درجه رفیع شهادت یا جانبازی نائل آمدند جوانان و دانشجویان هستند که با اخلاص، خون خود را برای کشور و انقلاب هدیه دادند که این بسیار ارزشمند است. نیروی جوانان بهترین سرمایه برای یک کشور است که اگر به مسیر درست هدایت و در جای خود به‌کارگیری شوند کشور در عرصه‌های مختلف پیشرفت خواهد کرد.

رستمیان گفت: کشور ما جوانان و دانشجویان نخبه، مستعد خلاق به‌خصوص در قشر شاهد و ایثارگر دارد که با علم و توانایی خود در تمامی عرصه‌ها می‌توانند به نظام و کشور کمک کنند، این مسئولان هستند که باید بتوانند به‌درستی از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با بیان اینکه مبارزه دانشجویان ما در برابر استکبار و دشمنان انقلاب در تاریخ نمایان است، گفت: واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که تعدادی دانشجو قبل از ورود نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند تنها نمونه‌ای از مجاهدت دانشجویان درراه انقلاب است که در تاریخ جاودانه شد، این واقعه نماد بیداری دانشجویان ما مقابل کودتا آمریکایی علیه خواست و اراده ملت ایران بود.

رستمیان با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب امروز باور و اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند، افزود: دانشجویان امروز با تلاش‌های خود اجازه نخواهند داد باورها و اعتقادات ما که بیش از 40 سال است برای آن در برابر دشمنان در حال مبارزه هستیم و خون هزاران شهید لاله‌گون پای آن ریخته شده است از بین برود.

وی به تعداد دانشجویان شهید استان البرز اشاره و تصریح کرد: استان البرز ۱۵۴ دانشجوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امروز نیز مفتخریم که دو هزار و 221 دانشجوی سرافراز شاهد و ایثارگر در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: اعتماد کشور به فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان عمل به وصیت امام(ره) و تأکیدات مقام معظم رهبری است که موجب پیشرفت و تعالی کشور در عرصه‌های مختلف خواهد شد. آینده کشور به‌ دستان توانمند دانشجویان جوان ساخته خواهد شد و ما باید از این عزیزان به‌خوبی حمایت کنیم.

مشاور ایثارگران استانداری البرز در پایان با تبریک روز دانشجو به‌ تمامی دانشجویان به‌ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور، افزود: حمایت همه‌جانبه از دانشجویان شاهد و ایثارگر در بنیاد در دستور کار است و ما امروز آماده خدمتگزاری به این قشر معظم هستیم.

انتهای پیام
captcha