فعلا از سویه اومیکرون خبری نیست
کد خبر: 4016807
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

فعلا از سویه اومیکرون خبری نیست

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه خوشبختانه موردی از ابتلا به سویه اومیکرون در کشور و البرز گزارش نشده است، گفت: بر این اساس تنها راه جلوگیری با این سویه، واکسیناسیون و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

 سویه اومیکرون

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز درباره آخرین وضعیت کرونا در استان البرز، اظهار کرد: سیر نزولی کرونا در البرز از سه هفته قبل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های البرز، بیان کرد: در حال حاضر به جز کرج و اشتهارد که در وضعیت زرد قرار دارند، رنگ مابقی شهرستان‌های البرز آبی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز درباره کشف سویه جدید اومیکرون در آفریقا، تصریح کرد: این ویروس به‌عنوان یک ویروس نگران‌کننده مانند دلتاکرونا مطرح شده و پیش‌بینی می‌کنند که هم قدرت سرایت بالاتری داشته باشد و هم قدرت مقاومت بیشتری در برابر واکسن‌های موجود داشته باشد اما این موارد قطعی نیست.

بابایی گفت: براساس گزارش‌های افرادی که در کشورهای دیگر به سویه جدید میکرون مبتلا شدند، افرادی بودند که واکسن را دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن‌های موجود تا حد مطلوبی در برابر جهش جدید مقاومت ایجاد می‌کند، اظهار کرد: اما امر واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است، چراکه هر سال در این فصل بیشترین شیوع بیماری ویروسی را در زمان شیوع آنفلوانزا یا کرونا داشتیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه خوشبختانه موردی از ابتلا به این سویه در کشور گزارش نشده است، تصریح کرد: بر این اساس تنها راه جلوگیری با سویه اومیکرون واکسیناسیون و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی در خصوص دز سوم واکسن کرونا، یادآور شد: افراد در معرض خط مانند کادر درمان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است پس از ۴ تا ۶ ماه میزان آنتی‌بادی در بدنشان کاهش یابد، بنابراین توصیه می‌شود نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.

بابایی با بیان اینکه از یک ماه بعد از دز دوم امکان تزریق دز سوم واکسن کرونا وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و مجازی در مدارس مشغول تحصیل هستند، اصل بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، بر این اساس مدیران و اولیا دانش‌آموزان با در نظر گرفتن این اصل آموزش‌های حضوری را برگزار کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز متذکر شد: طبق بخشنامه‌های ستاد مقابله با کرونا حضور دانش‌آموزان به هیچ وجه در مدارس اجباری نیست و اختیاری است.

انتهای پیام
captcha