چراغ مساجد البرز با محافل انس با قرآن روشن می‌شوند
کد خبر: 4008101
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

چراغ مساجد البرز با محافل انس با قرآن روشن می‌شوند

مسئول دارالقرآن سپاه البرز از اجرای طرح 80 مسجد، 80 محفل انس با قرآن در این استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

علی گلدوست مسئول دارالقرآن سپاه البرزعلی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: اجرای طرح 80 مسجد، 80 محفل انس با قرآن از ابتدای آبان در این استان آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را ترویج قرآن و آموزه‌های قرآنی دانست و گفت: برای اجرای این طرح با هماهنگی و همکاری امام جماعت مساجد، مربیان قرآنی و مسئول کانون مسجد منتخب، ساکنین محل و افرادی که در مساجد حضور فعال دارند برای حضور در محفل انس با قرآن دعوت می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: ما هم در روز تعیین شده در قالب یک کاروان به همراه یک قاری نوجوان، یک قاری بزرگسال، گروه تواشیح، گروه حفظ قرآن و مجری وارد مسجد می‌شویم و محفل انس با قرآن را برگزار می‌کنیم.

گلدوست افزود: طبق هماهنگی انجام شده با هدف ایجاد انگیزه به ویژه در کودکان و نوجوانان به همه حاضرین در محفل تقدیرنامه قرآنی اهدا خواهد شد.

مسئول دارالقرآن سپاه البرز ادامه داد: پس از پایان محفل انس با قرآن نیز ثبت‌نام برای شرکت در کلاس‌های قرآنی مسجد منتخب آغاز می‌شود که مدیریت و تعیین روز کلاس‌ها برعهده مسئولان و مربیان همان مسجد است و کاروان قرآنی ما فقط نقش مشوق و تسهیل‌گر برای ثبت‌نام قرآن‌آموزان را برعهده دارد.

گلدوست بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا ابتدای بهمن، 38 مسجد هدف اجرای این طرح هستند و با آغاز بهمن‌ماه به مناسب چهل‌و‌سومین جشن پیروزی انقلاب، این طرح در 42 مسجد دیگر نیز اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد: علاوه براین همزمان با آغاز بهمن در حاشیه اجرای این طرح هر روز دو محفل انس با قرآن در دو مسجد استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha