محفل انس با قرآن در ندامتگاه کرج برگزار شد
کد خبر: 4007590
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

محفل انس با قرآن در ندامتگاه کرج برگزار شد

همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) محفل انس با قرآن در حسینیه مرکزی ندامتگاه کرج برگزار شد.

محفل انس با قرآن در ندامتگاه کرج برگزار شد

به گزارش ایکنا از البرز، صبح امروز، یکشنبه، دوم آبان‌ماه، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، محفل انس با قرآن در حسینیه مرکزی ندامتگاه کرج برگزار شد.

در حاشیه این محفل قرآنی که با همکاری کانون قرآنی خادم یاران آستان قدس رضوی و رئیس اتحادیه قرآنی استان برگزار شد، جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز اظهار کرد: خداوند در زیباترین سخن خود در قرآن، پیامبر(ص) را الگوی تمام عیار حق معرفی می‌کند و سیمای ملکوتی پیامبر(ص) را به نمایش می‌گذارد و تمام انسان‌ها را به تماشای الگوی زیبای پیامبر(ص) فرامی‌خواند.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان قرآن به الگوگیری از سیره پیامبر(ص) و ارج نهادن به ارزش‌های والای انسانی و الهی است، یادآور شد: پیامبر(ص) در مسیر دست‌گیری و نجات انسان‌ها به‌ اندازه‌ای تلاش می‌کند که خداوند در قرآن به ایشان تسلی می‌دهد و می‌فرماید «مَا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ؛ ما قرآن را بر تو نازل نکردیم تا به مشقت و زحمت افتی» (طه/ ۲)؛ شما مأمور به وظیفه هستی نه مأمور به نتیجه.

این مسئول بیان کرد: در جهان و تاریخ هیچ رهبری را این‌گونه نمی‌بینیم که چنان عاشق و دلباخته مردم باشد که از گمراهی آن‌ها تا این حد زجر بکشد. بنابراین، این خلق‌وخوی زیبای پیامبر(ص) است که می‌تواند رهنمودی برای تمام انسان‌ها باشد.

ملازاده گفت: اکنون بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازخوانی زندگی و سجایای برجسته پیامبر رحمت(ص) است. بی‌تردید اگر نیکویی‌های او و رفتارهای لطیف و شگفت‌انگیزش، بازخوانی شود، همگان به حکم فطرت مشتاق او خواهند شد و در برابر خصال نیکو و دعوت عرشی‌اش سر تعظیم و تسلیم فرو خواهند آورد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های آن حضرت اشاره کرد و گفت: ما انسان‌ها که در محدودیت‌های مختلفی در این عالم زیست می‌کنیم، هرگز نخواهیم توانست از شخصیتی که به‌حق، شمع جمع آفرینش است سخنی درخور بگوییم و به خیال خام خود، حق مطلب را درباره او ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه برای شناخت نسبی آن حضرت، مطالعه سیره و زندگی ایشان با اتکا به روایات اهل‌بیت(ع) است، افزود: برای قرارگرفتن در شعاع نورانیت و بهره‌گیری معنوی از حضور ایشان باید از سطح دانستن صرف عبور کرد و با تأمل و تفکر در سخنان، سیره و سپس پیروی عملی، به ایشان نزدیک شد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه بی‌شک نیروی پیشران در این مسیر، عنصر کلیدی مودت و اقتدا به اهل‌بیت(ع) است، افزود: چنانکه از زبان ایشان در قرآن می‌خوانیم« لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ از شما [در برابر ابلاغ رسالتم] هیچ پاداشی جز مودّت نزدیکان را [که بنابر روایات بسیار اهل‌بیت‌(ع) هستند] را نمی‌خواهم»(شوری / ۲۳) و حدیث ثقلین به زیبایی بر این آیه گواهی می‌دهد.

انتهای پیام
captcha