حضور 44 نویسنده نوقلم در اردوی آموزشی ـ فرهنگی شهید آوینی
کد خبر: 4006403
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

حضور 44 نویسنده نوقلم در اردوی آموزشی ـ فرهنگی شهید آوینی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: 44 نویسنده نوقلم از شش استان کشور با حضور در اردوی آموزشی ـ فرهنگی شهید آوینی در کارگاه آموزش نویسندگی شرکت می‌کنند.

حضور 44 نویسنده نوقلم در اردوی آموزشی- فرهنگی شهید آوینی

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری اردوی آموزشی و فرهنگی شهید آوینی به میزبانی استان البرز خبر داد و گفت: یکی از راهبردهای اصلی و استراتژیک بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ و انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نسل نوپای انقلاب اسلامی و آموزش جوانان و نوجوانان برای حضور مؤثر و هنرمندانه و مجاهدت در میدان جنگ نرم است.

وی افزود: خبرگان اهل قلم به این امر واقف هستند که ارتقای کمی و کیفی آثار حوزه ادبیات ایثار و شهادت نیازمند استفاده از ذوق و هنر جوانان و رویکردهای جدید است، اما به دلایل مختلفی از جمله نبود مراکز آموزشی تخصصی این حوزه، عدم دسترسی نویسندگان نوقلم به اساتید برجسته و نبود روحیه اعتماد به نوقلمان، اغلب شاهد آن هستیم ادبیات حوزه ایثار و شهادت هنوز به آن شکوفایی شایسته نرسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز بیان کرد: در همین راستا اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد با هدف آموزش نویسندگان نوقلم در بالاترین سطح ممکن و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر نیروهای مردمی و استفاده از پتانسیل بالای آنان اردوی آموزشی و فرهنگی شهید آوینی را برگزار کند.

این مسئول گفت: این اردو با حضور 44 نویسنده نوقلم از استان و شهرستان‌های تهران، قزوین، قم، مازندران، گیلان و البرز از 28 تا 30 مهرماه به‌مدت سه روز، با تدریس اساتید برجسته کشوری در دو بخش خاطره‌نویسی و داستان‌نویسی به‌صورت تئوری و کارگاهی در دهکده آرامش اردوگاه ایثار کردان کرج برگزار خواهد شد.

رستمیان با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این اردو، تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این اردو با عنوان «همایش نوقلمان» پنجشنبه، 29 مهرماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری از ساعت 10 در سالن شهید چمران مجموعه ایثار برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در پایان هدف از برگزاری این همایش را ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر در علاقه‌مندان حوزه ایثار و شهادت، تربیت نویسندگان متخصص و متعهد حوزه ایثار و شهادت، بالا بردن آمار کمی و کیفی ادبیات حوزه ایثار و شهادت، ایجاد انسجام بین نویسندگان ارزشی، بررسی پتانسیل مردمی نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و کمک به شناخت بیشتر مسئولان بنیاد شهید در جهت افزایش همکاری با نویسندگان نو قلم متعهد و با انگیزه عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha