دانش‌آموزان البرزی مخاطب برنامه «درس‌هایی از قرآن» می‌شوند
کد خبر: 4004691
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

دانش‌آموزان البرزی مخاطب برنامه «درس‌هایی از قرآن» می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به آغاز دوره سی‌ام برنامه درس‌هایی از قرآن، گفت: درس‌هایی از قرآن با توجه به نیاز‌های دانش‌آموزان به دغدغه‌های نسل امروز با زبانی ساده و آسان می‌پردازد.

دانش‌آموزان البرزی مخاطب برنامه «درس‌هایی از قرآن» می‌شوند

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: یكی از باسابقه‌ترین برنامه‌های تلویزیونی  «درس‌هایی از قرآن» حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است که سال‌ها پای ثابت برنامه‌های تلویزیون بوده و مخاطبان بسیاری را هم به خود جذب کرده است.

وی افزود: برنامه درس‌هایی از قرآن از ارديبهشت سال 58 شروع و بدون وقفه تاكنون پخش شده و قرار است اولین برنامه از سی‌امین دوره، ۲۲ مهرماه پس از اذان مغرب و عشا از شبکه اول سیما پخش شود.

این مسئول با بیان اینکه درس‌هایی از قرآن با پردازش به موضوعات مورد علاقه دانش‌آموزان سعی در بیان دغدغه‌های آنان با زبانی ساده دارد از این‌روی مورد توجه و علاقه دانش‌آموزان قرار گرفته است، توضیح داد: درس‌هایی از قرآن اثری تربیتی است که در اخلاق و اعتقادات دانش‌آموزان تأثیرگذار است.

فهمیده در ادامه به برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن اشاره کرد و گفت: مسابقه در مرحله اول به‌صورت تستی است که با آغاز سال تحصیلی جدید فرمی به دانش‌آموزان داده می‌شود که هر هفته برنامه را از طریق تلویزیون می‌بینند و فرم را پر می‌کنند و از طرف مربیان به آنها امتیاز داده می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: طی 20 هفته تحصیلی دانش‌آموزی که بیشترین امتیاز را گرفته برای شرکت در مرحله بعدی مسابقه به منطقه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: این مرحله آزمون به صورت تستی و تلویزیونی نیست بلکه متن درس‌هایی از قرآن به مدت 10 تا 20 روز در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود تا فرصت مطالعه داشته باشند سپس به‌صورت کنکوری و در زمان واحد آزمون به‌صورت حضوری و کتبی برگزار می‌شود که در نهایت به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته پنج هزار دانش‌آموز البرزی در این مسابقه شرکت کردند، گفت: امیدواریم امسال دانش‌آموزان بیشتری از البرز مخاطب این برنامه باشند و در مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha