شرکت 20 هزار البرزی در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین
کد خبر: 4000653
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

شرکت 20 هزار البرزی در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین

همزمان با اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم عزاداری و پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان امامت و ولایت در نقاط مختلف استان البرز برگزار شد.

شرکت 20 هزار البرزی در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین

به گزارش ایکنا از البرز، همزمان با اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مراسم عزاداری و پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان امامت و ولایت در نقاط مختلف استان البرز برگزار شد.

جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی و دلسوختگان عزادار استان البرز از ساعت هشت صبح امروز از مبادی مختلف استان به سمت امامزادگان مختلف البرز حرکت کردند.

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در حاشیه برگزاری این مراسم در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) حصارک کرج گفت: تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی برای هفتمین سال متوالی با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از عزاداران البرزی برگزار شد.

وی افزود: مراسم عزاداری و پیاده‌روی از دو مبدا جدا به سمت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) آغاز شد که یکی از میدان سپاه به سمت خیابان شهید بهشتی و سپس خیابان انقلاب بوده و دیگری از میدان حصارک آغاز و به سمت خیابان انقلاب حصارک حرکت کردند که هر دو گروه در نهایت به هم پیوسته و به سمت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) عزاداری کردند.

این مسئول به آماده‌سازی صحن‌ها و فضاسازی در بقاع متبرکه و دعوت از هیئات مذهبی برای اجرای برنامه در شب و روز اربعین اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ هیات مذهبی برای اجرای مراسم در این دو روز اعلام آمادگی کردند که به نوبت و طبق برنامه در بقاع حضور می‌یابند.

دشتکی گفت: در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری در بقعه متبرکه امامزاده محمد(ع) حدود ۴۰ ایستگاه صلواتی برپا شده که به زائران و عزاداران حسینی خدماتی خدمات آرایشگاه، خیاطی، کفشدوزی و کفاشی، مشاوره، خدمات پزشکی و پذیرایی ارائه می‌کنند.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینکه همچنین امروز بیش از ۱۲ هزار پرس غذای‌گرم بین عزاداران توزیع خواهد شد، گفت: علاوه براین مراسم قرعه‌کشی در بین عزاداران برگزار که به 14 نفر از برگزیدگان هزینه کامل سفر به کربلا اهدا شد که این کار با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، شورای شهر کرج و ستاد برگزاری مراسمات مذهبی غرب کرج انجام شده است.

 

انتهای پیام
captcha