45 بقعه متبرکه البرز میزبان مراسم اربعین حسینی می‌شوند
کد خبر: 4000309
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
مدیرکل اوقاف البرز:

45 بقعه متبرکه البرز میزبان مراسم اربعین حسینی می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری ویژه‌برنامه اربعین حسینی در ۴۵ بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: همه برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

45 بقعه متبرکه البرز میزبان مراسم اربعین حسینی می‌شوند

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تقارن هفته دفاع‌ مقدس با ایام اربعین سید‌وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: این تقارن مبارک است زیرا دفاع مقدس ما تداوم مکتب سیدالشهدا(ع) بوده و هست و نقش‌آفرینان عرصه دفاع مقدس تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا بودند.

وی به موضوع دفاع در آیات و روایات اشاره کرد و افزود: در آیات و روایات بحث دفاع یک ضرورت و امر واجب است و کسی که به خانه، نظام، کشور، دین و اعتقاداتش حمله می‌شود، اگر دفاع نکند به تعبیر آیات و روایات ملعون است.

این مسئول بیان کرد: دفاع مقدس ما به‌ غیر از دفاع از مرز و بوم و ناموس و کشور، دفاع از مرزهای عقیدتی و اعتقادی، دفاع از نظام توحیدی، دفاع از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی بود که برای شکست این دفاع تمام ابرقدرت‌ها در یک صف واحد قرار گرفتند و در مقابل این صف واحد مجهز، عموم مردم ما در قالب بسیج ایستادند و دشمن را شکست دادند.

وی در ادامه به اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع‌ مقدس و اربعین حسینی در بقاع متبرکه البرز اشاره کرد و گفت: در دومین روز از هفته دفاع‌ مقدس که مقارن با پنجشنبه هفته گذشته بود در ۵۰ بقعه متبرکه که گلزار شهید دارند، برنامه میهمانی لاله‌ها و گلباران مزار شهدا برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: برگزاری نمایشگاه دفاع‌ مقدس «در امتداد اربعین» در ۱۰ بقعه متبرکه، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شاگردان مکتب حاج قاسم سلیمانی، مسابقه از وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی و مسابقه خاطره‌نویسی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های اجرایی بود.

اجرای طرح سوگواره اربعین حسینی

دشتکی توضیح داد: همچنین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز با هدف اجرای برنامه‌های اثرگذار در اربعین حسینی پیرو دستورالعمل وزارت کشور ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های اعلام شده، طرح سوگواره اربعین حسینی را با شعار «حسین سفینه النجاة» اجرا می‌کند که این طرح از ابتدای محرم آغاز و تا پایان اربعین ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به آماده‌سازی صحن‌ها و فضاسازی در بقاع متبرکه و دعوت از هیئت‌های مذهبی برای اجرای برنامه در شب و روز اربعین اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هیئت مذهبی برای اجرای مراسم در این دو روز اعلام آمادگی کرده‌اند که به نوبت و طبق برنامه در بقاع حضور می‌یابند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اربعین حسینی در تمام بقاع متبرکه استان، قرائت زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) در شب اربعین به‌طور هماهنگ با اماکن مقدس سراسر کشور با عنوان «به تو از دور سلام» و پخش از شبکه استانی است.

دشتکی همچنین به راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و راهپیمایی جاماندگان اربعین اشاره کرد و افزود: این راهپیمایی‌ها از مبدأهای مختلف به سمت بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین اجتماع جاماندگان اربعین حسینی نیز برای هفتمین سال متوالی در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) حصارک برگزار می‌شود، گفت: مراسم عزاداری و پیاده‌روی از ساعت هشت صبح روز اربعین حسینی از دو مبدأ جدا به سمت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) آغاز می‌شود که یکی از میدان سپاه به سمت خیابان شهید بهشتی و سپس خیابان انقلاب و دیگری از میدان حصارک آغاز و به سمت خیابان انقلاب حصارک حرکت و در نهایت هر دو گروه به هم پیوسته و به سمت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) عزاداری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha