روح معنویت را در دانش‌آموزان تقویت کنیم
کد خبر: 4000071
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
امام‌جمعه کرج:

روح معنویت را در دانش‌آموزان تقویت کنیم

امام‌جمعه کرج گفت: باید روح معنویت، بندگی و عبودیت را در دانش‌آموزان تقویت کنیم تا شبهاتی که از سوی دشمنان برای نسل جوان ایجاد می‌شود بی‌اثر شوند.

روح معنویت را در دانش‌آموزان تقویت کنیم

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، سوم مهرماه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان شهید سمیعی شهرک ناز فردیس برگزار شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم روح معنویت، بندگی و عبودیت را در دانش‌آموزان تقویت کنیم شبهات هم بی‌اثر خواهد شد؛ یکی از اقداماتی که دشمنان انجام می‌دهند این است که روحیه استقامت، مقاومت و امیدواری به آینده را از دانش‌آموزان جامعه اسلامی بگیرند.

وی با بیان اینکه آینده کشور را دانش‌آموزان می‌سازند و معلمان باید آنها را خوب تربیت کنند، گفت: اکنون رسانه‌های معاند با تبلیغات گسترده شبهه ایجاد می‌کنند و حتی بزرگترها در معرض شبهات هستند، لذا اولیای مدرسه و معلمان و مربیان باید روی بحث شبهه‌زدایی دقت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: امسال بازگشایی مدارس با اربعین امام حسین(ع) و هفته دفاع مقدس همزمان شده است که هر سه تقارن برای ما درس‌آموز است؛ اگر خودمان را دانش‌آموز مکتب امام حسین(ع) بدانیم مطالب فراوانی نصیب ما خواهد شد.

حسینی همدانی با بیان اینکه دفاع مقدس و آموزش و پرورش با مکتب امام حسین(ع) پیوند ناگسستنی دارد، گفت: یکی از درس‌هایی که در دوران پس از انقلاب اسلامی در مدرسه و مکتب امام حسین(ع) یاد گرفتیم تفکر بسیجی بود. دانش‌آموزان تربیت یافته مکتب حسینی در جبهه‌های جنگ درخشیدند؛ همچنین دانشمندان و نابغه‌ها نمونه‌های خوب تربیت اسلامی در مدارس و دانشگاه‌های کشور هستند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه ایثارگری، جوانمردی، شهادت‌طلبی نباید مصرف سیاسی و صنفی پیدا کند، گفت: یکی از مسائلی که باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود، تکریم شهدا است.

وی توضیح داد: تکریم شهدا نشان‌دهنده ادامه راه آنان است، اما دشمنان می‌خواهند این راه کمتر شود حتی اسم شهید را از کتاب برمی‌دارند و می‌خواهند مسیر، فکر و فرهنگ شهادت را از بین ببرند که با هوشیاری باید در مقابل نیرنگ آنها ایستادگی کرد.

امام‌جمعه کرج در پایان به علی لندی نوجوان ۱۵ ساله فداکار ایذه‌ای که جان خود را برای نجات دو زن در حادثه آتش‌سوزی فدا کرد اشاره کرد و گفت: این نشان می‌دهد که این نوجوان ۱۵ ساله راه و رسم مردانگی را از شهیدان محمدحسین فهمیده، بهنام محمدی و رضا پناهی فرا گرفته است.

انتهای پیام
captcha