اجرای 25 برنامه فرهنگی به‌مناسبت هفته دفاع‌ مقدس در البرز
کد خبر: 3997745
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

اجرای 25 برنامه فرهنگی به‌مناسبت هفته دفاع‌ مقدس در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع‌ مقدس با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت بیش از 25 برنامه فرهنگی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

اجرای 25 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای تهیه و تولید محتواهای مناسب برای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به نسل جوان است.

وی ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دستاوردهای گران‌بهای دفاع مقدس، آزادگی و مردانگی و میهن‌دوستی و از همه مهم‌تر ولایت‌پذیری به نسل‌های آینده است.

این مسئول بیان کرد: بازگو کردن تاریخ جنگ تحمیلی و دستاوردهای دفاع مقدس درس‌ها و عبرت‌های ارزشمندی برای دانش‌آموزان دارد و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تبیین و نهادینه‌سازی ارزش‌ها در دانش‌آموزان است.

فهمیده با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده که با همکاری سایر ادارات و نهادها اجرایی خواهد شد، افزود: برگزاری مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت، برگزاری صبح‌گاه شهدا در یکی از روزهای هفته سال تحصیلی، دعوت از راویان و رزمندگان دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برگزاری سابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، پیگیری اجرای طرح سرگذشت‌ پژوهی و جمع‌آوری وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و عکس شهدای فرهنگی و دانش‌آموز از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و پخش نواها و سرودهای حماسی و خاطره‌ساز ایام جنگ تحمیلی از دیگر برنامه‌هاست.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا بعضی از این برنامه‌ها در فضای مجازی و بستر شبکه شاد برگزار می‌شود، گفت: اگرچه با وجود شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حضوری تحت‌الشعاع محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی قرار گرفته است، اما به دنبال اجرای برنامه‌های باشکوه و البته متناسب با شرایط برای دانش‌آموزان هستیم.

انتهای پیام
captcha