امامزاده محمد(ص) کرج میزبان جاماندگان اربعین حسینی می‌شود
کد خبر: 3997567
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

امامزاده محمد(ص) کرج میزبان جاماندگان اربعین حسینی می‌شود

دبیر ستاد مراسم‌های فرهنگی- مذهبی غرب کرج از برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین حسینی در امامزاده محمد(ع) کرج خبرداد و گفت: این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

امامزاده محمد(ص) کرج میزبان جاماندگان اربعین حسینی می‌شود

مهدی جعفری، دبیر ستاد مراسم های فرهنگی- مذهبی غرب کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین حسینی همزمان با روز اربعین در امامزاده محمد(ص) کرج خبرداد و گفت: این مراسم روز دوشنبه، پنجم مهرماه از ساعت هشت صبح با حضور عاشقان اباعبدالله حسین و اهل بیت(ع) آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ششمین سال متوالی است که این اجتماع در کرج برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم دسته‌های عزاداری از میدان حصارک و سه‌راه گوهردشت به سمت امامزاده محمد حرکت می‌کنند و در نهایت ساعت 10 صبح در آستان مقدس این امامزاده مراسم عزاداری آغاز می‌شود.

این مسئول بیان کرد: این مراسم با قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی، مداحی، قرعه‌کشی سفر کربلا برای 14 نفر(هفت خانم و هفت آقا) و اقامه نماز ظهر همراه است که در برگزاری این مراسم حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لحاظ خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: همچنین در حاشیه این مراسم طبق فراخوانی که از قبل اعلام شده است، مساجد، خیرین و هیئت‌های مذهبی می‌توانند نذر دلخواه خود را در جایگاه پذیرایی که از قبل ایجاد شده است، بین مردم توزیع کنند.

دبیر ستاد مراسم‌های فرهنگی- مذهبی غرب کرج با بیان اینکه امسال برای اولین بار سنت کهن چهارپایه‌خوانی و دمام‌زنی در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود، گفت: هرچه تنوع برنامه‌های مذهبی بیشتر شود مردم به ویژه جوانان برای حضور در مراسم مشتقاق تر می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس مصادف شده است، افزود: تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران نیز در دستورکار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود حداقل 15 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha