شرکت 350 طلبه البرزی در طرح تربيت «حافظ نهج‌البلاغه»
کد خبر: 3997528
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

شرکت 350 طلبه البرزی در طرح تربيت «حافظ نهج‌البلاغه»

مدیر حوزه علمیه خواهران البرز از اجرای طرح تربيت «حافظ نهج‌‎البلاغه» خبر داد و گفت: 350 نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران استان برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کردند.

شرکت 350 طلبه البرزی در طرح تربيت «حافظ نهج‌البلاغه»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، از اجرای طرح تربيت «حافظ نهج‌‎‌‌البلاغه» در مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: این طرح ويژه مديران، کارکنان، اساتيد و طلاب مدارس علمیه خواهران البرز برگزار می‌‎شود.

وی از شرکت 350 نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران البرز در طرح تربیت حافظ نهج‌البلاغه خبر داد و افزود: اعضای این گروه در رابطه با حکمت‌های نهج‌البلاغه با یکدیگر بحث و این حکمت‌ها را مرور می‌کنند و در نظر داریم از بین کادر و اساتید مدارس علمیه خواهران نیز برای این طرح عضوگیری کنیم.

این مسئول بیان کرد: طلابی که کتاب نهج‌البلاغه ندارند می‌توانند از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان کتاب نهج‌البلاغه دریافت کنند.

طاهر گفت: همچنین برای دسترسی طلاب به حکمت‌ها و مباحث نهج‌البلاغه، نرم‎افزار نهج‌البلاغه نیز در اختیار طلاب قرار می‌گیرد و آنان به‌راحتی می‌توانند این نرم‌افزار را در گوشی خود نصب کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران البرز در ادامه بر ضرورت ترویج نهج‌البلاغه‌خوانی در جامعه تأکید کرد و افزود: نهج‌البلاغه را باید عملی وارد زندگی فردی و اجتماعی کرد و خوشبختانه دانشگاه‌ها واحدهایی را به این رشته اختصاص داده‌اند، اما باید مفاهیم کاربردی این کتاب ارزشمند به سطوح پایین جامعه همچون اقشار مختلف راه یابد تا بتوان مظلومیت این کتاب و امام علی(ع) را از بین ببریم. برگزاری مسابقات نهج‌البلاغه قدم بسیار خوبی است که آغاز شده و باید همراه با نوآوری ادامه داشته باشد.

وی در پایان نقش فضای مجازی در مهجوریت‌زدایی از نهج‌البلاغه را مؤثر دانست و گفت: متأسفانه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که کمتر به این کتاب اهمیت داده می‌شود، لذا محققان و فعالان این حوزه باید از امکانات فضای مجازی استفاده کنند و وظیفه تبلیغی و ترویجی خود را در راستای آشناکردن بیشتر مردم با نهج‌البلاغه به سرانجام برسانند.

انتهای پیام
captcha