سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3997500
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در البرز برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: سومین دوره رویداد ملی «فهما» با شعار «به توان مردم» در حال اجراست و فعالان کانون‌های مساجد در حال ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد هستند.

سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در البرز رگزار می‌شود

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اجرای سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم»، اظهار کرد: این رویداد ملی هم‌اکنون در حال اجراست و فعالان کانون‌های مساجد نیز در حال ثبت اطلاعات فرهنگی کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 400 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد 40 درصد در مناطق روستایی و 60 درصد در مناطق شهری قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه در سومین رویداد ملی فهما فعالیت‌ها و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می‌شوند و کانون‌ها فعالیت‌های خود را در سه شبستان و رواق ۱۲گانه تا پایان آذرماه سال جاری ثبت خواهند کرد، گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای پرورش نوجوانان و جوانان سوق داده شود، تا اعضای کانون‌ها نیازهای فرهنگی و اجتماعی خود را در مسجد یافته و در مقابل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن که در خارج از مسجد با رنگ‌های مختلف ارائه می‌شود، ایستادگی کنند.

شکری با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ کانون‌های مساجد این استان در عرصه‌های نظیر کارآفرینی، تداوم کمک‌های مؤمنانه و حمایت از نیازمندان، برگزاری حلقه‌های تربیتی، اظهار کرد: این اقدامات با توجه به شرایط جامعه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و حتی در این شرایط منجر به سوق معنویت اجتماعی، فرهنگی در میان مردم شده که این امر نشان می‌دهد می‌توان بسیاری از نیازهای جامعه را از گذرگاه فعالیت‌های مسجدی تأمین کرد.

وی در پایان یادآور شد: در دوره قبلی سه کانون رتبه اول کشوری در بخش‌های مختلف را کسب کردند و رتبه البرز نیز در بین استان‌های کشور در جایگاه برتر قرار گرفت که همه این افتخارات به مدد و همت فعالان کانون‌های مساجد استان بوده است.

انتهای پیام
captcha