4 پویش عزای حسینی در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3989537
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

4 پویش عزای حسینی در البرز برگزار می‌شود

همزمان با آغاز محرم البرزی‌ها در چهار پویش عزای حسینی شرکت می‌کنند.

4 پویش عزای حسینی در البرز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، 18 مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن ایام عزای حسینی با تاكيد بر اينكه محرم و عاشورا قله فرهنگ اسلامی است،‌ افزود: اميدواريم كه محرم امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا به بهترین شکل ممکن برگزارشود و تبلیغات اسلامی از همه امکانات برای تحقق این هدف استفاده می‌کند.

وی در ادامه به ثبت‌نام یک هزار و 200 هیئت مذهبی البرز در سامانه بیرق اشاره کرد وگفت: مجوز لازم برای این هیئت ها صادر شده است و هیئت‌هایی که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند باید در این سامانه درخواست «هیئت موقت در ایام کرونا» بدهند تا هرچه زودتر مجوز لازم برای فعالیتشان صادر شود.

این مسئول با بیان امسال فعالیت تمام هیئت‌های مذهبی در محرم و صفر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اگر همه هیئت‌های مذهبی فعال باشند از تجمع در هیئات جلوگیری و جمعیت عزادار در بین هیئت‌ها تقسیم می‌شود و خطر ابتلا به کرونا کمتر خواهد شد.

ولائی‌برحق در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهم برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ایام محرم اشاره کرد و توضیح داد: چهارپویش همزمان با آغاز محرم در البرز آغاز شده است. اولین پویش، پویش روضه‌های کوچه‌هاست که با اجرای آن متقاضیان با ارسال عدد پنج به سامانه 1000881001 از روضه اباعبدالله‌الحسین بهره‌مند می‌شوند به این شکل که مداح در کوچه‌ها و محلات حاضر می‌شود و مداحی می‌کند و مردم کوچه از این مراسم فیض می‌برند.

مدیرکل تبلیغات البرز در ادامه درباره اجرای پویش روضه تلفنی توضیح داد و گفت: برخی از افراد به دلایل مختلف از جمله کهولت سن نمی‌توانند در مجالس عزای حسینی حاضر شوند برای همین با شرکت در پویش روضه تلفنی و ارسال عدد چهار به سامانه مذکور می‌توانند از روضه تلفنی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در این پویش مداحان با متقاضیان در ساعت هماهنگ‌شده تماس می‌گیرند و روضه‌خوانی می‌کنند، افزود: مداحانی که در اجرای این پویش با ما همکاری دارند در قالب ادای نذر به صورت رایگان برنامه اجرا می‌کنند.
این مسئول همچنین به اجرای پویش کوچه‌های حسینیه اشاره کرد و افزود: مردم در این طرح سعی می‌کنند فضا و محله خودشان را با مزین به پرچم سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) می‌کنند و رنگ و بوی حسینی و عزای حسینی را به معرض نمایش می‌گذارند که در نهایت 40 محله برتر در استان البرز شناسایی می‌شوند و از آنها تقدیر خواهد شد.

ولائی‌برحق در ادامه از پویش نذر پرچم به عنوان چهارمین پویش عزای حسینی در استان یاد کرد و گفت: در این پویش متقاضیان می‌توانند عدد 6 را به سامانه مذکور ارسال کنند و با حضور در ادارات تبلیغات اسلامی پرچم عزای حسینی بگیرند و به در منزلشان نصب کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه هیئت‌های مذهبی استان با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برپایی سوگواری برای حضرت سیدالشهدا(ع) را در دستور کار قرار داده‌اند، تصریح کرد: توقع این است طبق سنوات گذشته هیئت‌های مذهبی با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده این مراسم را باشکوه برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha