مسئولان پیگیر مشکلات فعالان جامعه قرآنی باشند
کد خبر: 3988420
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
مدیر مؤسسه قرآنی آل‌طاهای البرز:

مسئولان پیگیر مشکلات فعالان جامعه قرآنی باشند

مدیر مؤسسه قرآنی آل‌طاهای البرز گفت: مؤسسات قرآن برای تأمین هزینه‌های مربوط به رهن و اجاره و تهیه امکانات و تجهیزات آموزشی نیازمند حمایت هستند که امیدورایم دولت سیزدهم حمایت خوبی از مؤسسات قرآن داشته باشد.

مسئولان پیگیر مشکلات فعالان قرآنی باشند

آرزو عظیم‌پور، مدیر مؤسسه قرآنی آل‌طاهای البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری ختم مجازی قرآن در این مؤسسه، گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی کلاس‎‌های حضوری، اکثر کلاس‌های این مؤسسه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای فصل تابستان کلاس‌‎های آموزش احکام، حدیث، روایات و نکات اخلاقی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر 35 نفر در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه ثبت‌نام کرده‌اند.

این فعال قرآنی به مشکلات و چالش‎های فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: نداشتن مکان مستقل از مهم‌ترین این چالش‌هاست، متأسفانه طی سال‌های اخیر رهن و اجاره ساختمان‌ها در کرج رشد بسیار بالایی داشته است و اکثر مدیران مؤسسات دیگر توانایی پرداخت اجاره‌ها را ندارند.

عظیم‌پور تصریح کرد: وضعیت اقتصادی بر میزان ثبت‌نام قرآن‌آموزان هم اثرگذار بوده تا جایی‌ که از 35 قرآن‌آموزی که در مؤسسه داشتیم ۲۰ نفر توانایی پرداخت شهریه را ندارند و ما آموزش آنان را رایگان انجام می‌دهیم.

این فعال قرآنی بیان کرد: مؤسسات قرآن برای تأمین هزینه‌های مربوط به رهن و اجاره و تهیه امکانات و تجهیزات آموزشی نیازمند حمایت هستند که متأسفانه عدم توانایی قرآن‌آموزان برای پرداخت شهریه و اینکه هیچ حمایت مالی از طرف دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی مثل تبلیغات و ارشاد از مؤسسات قرآنی نمی‎‏شود، باعث شده بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآن در حالت تعطیلی و نیمه تعطیلی قرار بگیرند.

وی در ادامه به مشکل بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالان قرآنی پس از سال‌ها کار در این حوزه هنوز بیمه نیستید. بارها برای پیگیری بیمه به ارشاد مراجعه کردیم ولی تاکنون کار به جایی نرسیده است.

مدیر مؤسسه قرآنی آل‌طاها تصریح کرد: وقتی فعالان قرآنی بعد از سال‌ها کار هنوز از ابتدایی‌ترین حقوق‌شان که برخورداری از بیمه است محروم هستند، چطور می‌توان انتظار داشت که با انگیزه و امید در این عرصه فعال باشند.

وی گفت: برای رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی باید صندوقی ویژه حمایت از فعالان قرآنی تشکیل شود و این مطالبه جدی اهالی قرآن از مسئولان است.

عظیم‌پور در پایان با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید، اظهار امیدورای کرد دولت سیزدهم بتواند حمایت خوبی از مؤسسات قرآن داشته باشد و مربیان و فعالان قرآنی را مورد حمایت قرار دهد.

انتهای پیام
captcha