تعطیلی هیئات مذهبی به بهانه کرونا ظلم و اجهاف است
کد خبر: 3987884
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

تعطیلی هیئات مذهبی به بهانه کرونا ظلم و اجهاف است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان، گفت: تعطیلی هیئات مذهبی و مساجد به بهانه کرونا در محرم و صفر ظلم و اجهاف است.

تعطیلی هیئات مذهبی به بهانه کرونا ظلم و اجهاف است

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه یکشنبه، دهم مرداد در نشست با علما و خطبای استان قم که در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه اهل علم و روحانیت همیشه پرچم‌دار و طلایه‌دار تعظیم شعائر بوده و هستند، اظهارکرد: ایام عزاداری سالار شهیدان نزدیک است و باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کنیم تا شعارحسینی به بهترین شکل ممکن در جامعه نهادینه و فراموش نشود.

وی در ادامه برضرورت فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر تاکید کرد و افزود: هرچند شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم محرم و صفر را تحت تاثیر قرار داده است اما ما یاد گرفته‌ایم که از تعظیم شعائر دینی و مذهبی کوتاه نیاییم و قطعا طلبه‌ای که در مکعب امام راحل پرورش یافته جز این عمل نمی‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از رویه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: اگرچه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری به مصوبات این ستاد عمل می‌کنیم اما نقد و مباحث علمی را با آنها ادامه خواهیم داد تا جلوی تعطیلی مساجد و هیئات را بگیریم.

این مسئول با اشاره به تعطیلی ۶۰ درصدی هیئت‌های مذهبی در سال گذشته، گفت: برای برگزاری مراسم عزاداری امسال باید تغییراتی ایجاد شود و برنامه‌ها به روال سال پیش اجرا نشود.

قمی با تاکید براینکه علما و خطبا باید در برگزاری مراسم مذهبی و دینی پیشقراول و پرچم‌دار باشند، گفت: وقتی ایستگاه صلواتی و موکبی در خیابان برپا نشود، دسته‌های عزاداری در خیابان نباشد و روضه‌ای پخش نشود حال و هوای شهر حسینی نخواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر در ستاد ملی کرونا کمی از ظلم و اجحافی که به مساجد و هیئات مذهبی شد، جبران شود.

 

 

انتهای پیام
captcha