اجرای ویژه برنامه عیدغدیر در 700 محله البرز
کد خبر: 3985739
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

اجرای ویژه برنامه عیدغدیر در 700 محله البرز

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز از اجرای پنج ویژه برنامه غدیر در ۷۰۰ محله این استان با شعار« غدیر رمز قیام قائم » خبرداد.

اجرای ویژه برنامه عیدغدیر در 700 محله البرز

مجتبی فریدونی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اجرای پنج ویژه برنامه غدیر در ۷۰۰ محله این استان با شعار« غدیر رمز قیام قائم » خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت، بزرگداشت اعیاد مذهبی و ایجاد فضای معنوی و شاد در بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه از اولین روز دهه امامت و ولایت محلات استان البرز به عشق مهربان‌ترین پدر دنیا با اجرای طرح اطعام بهشتی مادرانه عطرآگین می‌شود، افزود: در این ایام فرزندان مهربان ترین مرد دنیا مرد میدان می‌شوند و به مناسبت عید غدیرخم با دوچرخه‌هایشان به عشق مولایشان رکاب می‌زنند.

فریدونی همچنین از برگزاری چشن«غدیر قلب هستی» به عنوان دیگر برنامه اجرایی غدیرخم در استان البرز یاد کرد و گفت: عصر امروز نیز برای شادکردن دل نوجوانان و جوانان البرزنشین به عشق امام علی(ع) در پارک شهید چمران کرج، جشن شادی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این برنامه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در استان البرز برنامه‌ریزی شده است، یادآورشد: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع در هجده ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و بر این مبنا پیامبراکرم(ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌ و مسلمانان به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha