اقدام آمریکا در توقیف پایگاه‌های خبری مغایر با موازین بین‌المللی آزادی مطبوعات است
کد خبر: 3979851
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
جمعیت الوفاق بحرین:

اقدام آمریکا در توقیف پایگاه‌های خبری مغایر با موازین بین‌المللی آزادی مطبوعات است

جمعیت ملی ـ اسلامی الوفاق بحرین تأکید کرد که توقیف پایگاه‌های خبری توسط دولت آمریکا اقدامی در جهت بستن دهان‌ها و برخلاف موازین بین‌المللی آزادی رسانه‌ها و مطبوعات است.

به گزارش ایکنا؛ جمعیت ملی ـ اسلامی الوفاق بحرین ـ بزرگترین جریان مخالف رژیم آل‌خلیفه ـ ضمن اعلام همبستگی با شبکه تلویزیونی «اللؤلؤة» گفت: توقیف پایگاه اینترنتی (وب‌سایت) این شبکه توسط حکومت آمریکا امری محکوم و قدمی در جهت بستن دهان‌ها و خفه‌کردن نظر و اندیشه دیگران است.

الوفاق همچنین با اشاره به توقیف پایگاه‌های تعداد دیگری از شبکه‌ها و مؤسسه‌های رسانه‌ای توسط آمریکا تأکید کرد: ما این را اقدامی خطیر می‌دانیم که با اساسی‌ترین اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر و موازین و مقررات بین‌المللی برای حمایت از آزادی مطبوعات و رسانه‌ها مغایرت دارد.

جمعت الوفاق افزود ما معتقدیم شبکه اللؤلؤة به‌طور کاملا حرفه‌ای و با مصداقیت در جهت خدمت به دغدغه‌ها و خواسته‌های ملت بحرین فعالیت نموده و در بیان آراء و نظرات مختلف شیوه‌ای متوزان اتخاذ کرده و در پرده برداشتن از فساد، استبداد و تخلفات حقوق بشری و حمایت از آزادی بیان و اندیشه در بحرین سهم بسزایی داشته است. 

الوفاق در پایان از حکومت آمریکا خواست تا فورا از این شیوه و رفتار غیرقانونی برگردد و به آزادی بیان و اندیشه، تعدد آراء، مسائل مبتلا به ملت‌ها، پایبندی به شعارهای مربوط به تحولات دموکراتیک، تطبیق عدالت اجتماعی و حقوق انسان احترام گذارد.

گفتنی است پس از توقیف دامنه com. پایگاه شبکه تلوزیونی اللؤلؤة، این پایگاه هم اکنون با دامنه net. به آدرس https://lualuatv.net در دسترس است.
انتهای پیام
captcha