۳۲۰ زندانی در کهگیلویه‌وبویراحمد آزاد شدند/ آموزش قرآن به 5257 دربند
کد خبر: 3979773
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
با همکاری ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف استان

۳۲۰ زندانی در کهگیلویه‌وبویراحمد آزاد شدند/ آموزش قرآن به 5257 دربند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی در استان آزاد شدند.

آزادی ۳۲۰ زندانی در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون با همکاری ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بدهی ۳۲۰ محکوم مالی غیرعمد در استان تامین و این افراد از زندان آزاد شدند.

وی سرجمع بدهی مالی این ۳۲۰ نفر محکوم مالی را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و اظهارکرد: با تلاش شورای حل اختلاف و سفیران صلح ۸۰ درصد این مبلغ معادل ۱۶۰ میلیارد تومان آن با گذشت طلبکاران محقق و ۴۰ میلیارد تومان باقیمانده از طریق ستاد دیه و خیران تامین و پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد هدف اصلی از مجازات حبس را اصلاح تربیت افراد زندانی، آشنایی آنان با ارزش‌های اجتماعی جامعه و سالم نگهداشتن اجتماع از ناهنجاری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در زندان‌های استان تکریم ارزش‌ها اخلاقی و حفظ کرامت انسانی است.

بیژنی بیکاری و نبود اشتغال را یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی دانست و تصریح کرد: برخی از زندانیان به خاطر همین موضوع دچار مجازات حبس شده اند و برای دوران پس از زندان موضوع آموزش مهارت و اشتغال زندانیان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال گذشته از طریق اشتغال نشسته در زندان با محوریت صنایع دستی و بکارگیری زندانیان در کارگاه‌های مختلف و توسعه زندان باز و استفاده از کارگاه‌های بخش خصوصی ضمن مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای زندانیان، هزینه معیشت خانواده‌های آنان تا حدودی تامین شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد محکومان زندان به اشتغال مولد مشغول هستند، بیان کرد: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۱۵۰ زندانی در آموزش‌های مذهبی و آموزش‌های تربیتی شرکت کردند و همچنین ۵ هزار و ۲۵۷نفر زندانی رشته‌های روخوانی، تجوید و صوت قرآن را فرا گرفتند.

بیژنی اظهارکرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته ایم.هدف اصلی مجازات حبس در دستگاه قضایی و زندان‌ها اصلاح و تربیت است.

انتهای پیام
captcha