مطالبه‌گری و مبارزه با فساد از وظایف اصلی قوه‌ قضائیه است
کد خبر: 3979769
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
امام جمعه ارومیه:

مطالبه‌گری و مبارزه با فساد از وظایف اصلی قوه‌ قضائیه است

امام جمعه ارومیه گفت: مطالبه حق و حقوق مردم، اجرای عدالت در جامعه و مبارزه با مفسدین و ظالمان از اصلی‌ترین رسالت‌های قوه‌ قضائیه محسوب می‌شود.

ارسالی امروز| مطالبه‌گری و مبارزه با فساد از وظایف اصلی قوه‌قضائیه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ غربی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌مهدی قریشی؛ امام جمعه ارومیه، دوم تیرماه، در مراسم گرامیداشت هفته قوه‌قضائیه در میاندوآب، اظهار کرد: یاد و نام شهید بهشتی و ۷۲ تن از همراهانش را گرامی می‌دارم و او یکی از شخصیت‌های بی‌بدیل بود که تفکر و منشش در انقلاب اسلامی ماندگار‌خواهد ماند.

وی افزود: مساله قضاوت و قوه‌قضائیه در این اسلام دارای جایگاه و اهمیت بسیار بالایی است، بنا به فرموده امام راحل باید قوه قضائیه اصلاح شود تا کشور اصلاح شود بنابراین تلاش‌های صورت گرفته برای اصلاح درون سازمانی در قوه قضائیه باید تداوم داشته باشد و تلاش دادگستری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی ستودنی است و امیدواریم با کار جهادی شاهد حل مشکلات در حوزه اقتصادی باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بیان کرد: مهمترین وظیفه اصلی قوه‌قضائیه در جمهوری اسلامی پیاده سازی عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است تا زمانی که عدالت در جامعه نهادینه شود و عملکرد قوه قضائیه با حضور آیت‌الله رئیسی بسیار مناسب و قابل قبول شده است و امیدواریم مدیران این‌مسیر را بخوبی ادامه دهند. 

وی ادامه داد: مطالبه حق و حقوق مردم و اجرای عدالت در جامعه و مبارزه با مفسدین و افراد ظالم از اصلی ترین رسالت‌های قوه‌قضائیه محسوب می‌شود که باید این وظایف به‌خوبی در این قوه انجام بگیرد.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) یکی از الگوهای بی‌بدیل در اجرای عدالت در اسلام بوده و بنابراین همه مسئولین قوه‌قضائیه در جامعه اسلامی باید منش حضرت را سرلوحه عملکرد خود بدانند و زندگی خود را بر اساس آموزه‌های دینی و تاسی از امام علی (ع) بنا نهند.

وی گفت: رفتار حضرت علی(ع) با برادر خود عقیل در خصوص بیت‌المال نیز باید به‌عنوان شاخص برای قضاوت در قوه‌قضائیه باشد و تلاش مخلصانه در این دستگاه اگر توام با اخلاص و خدمت صادقانه با مردم باشد عبادت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، اظهار کرد: ارتباط وثیق با خداوند متعال مهمترین عامل در درستی قضاوت و کار برای کارکنان و مسئولین دادگستری است پس همه باید برای تقویت ارتباط خود با خداوند متعال تلاش کنید و رعب و ترس دستگاه قضایی در دل ظالمین‌ و مفسدین رخنه کند تا جرات ظلم و ستم به مردم را نداشته باشند. 

انتهای پیام
captcha