نگاهی به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز
کد خبر: 3979655
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

نگاهی به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز

مدیر ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به اجرای برنامه‌های این ستاد برای سنین مختلف، گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا اغلب برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا می‌شود.

نگاهی به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این ستاد با توجه به ادامه‌دار شدن بیماری کرونا و برگزار نشدن برنامه‌ها و فعالیت‌های و نشست‌های حضوری با استفاده از فضای مجازی و ابزار هنر در جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز از برگزاری جشنواره محراب و انتظار در بخش‌ها و موضوعات مختلف نماز و مهدویت خبر داد و گفت: از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز تشکیل جلسه امور مساجد استان و پیگیری روند کمک‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز بود که مقرر شد امسال با استفاده از ظرفیت این مجمع بخشی از هزینه‌های ساخت و ساز و تعمیر مساجد تأمین شود.

مدیر ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به ضبط کلیپ‌های تخصصی نماز با عنوان معراج مؤمن با استفاده از مدرسین بومی استان از سوی این ستاد برای ترویج فرهنگ نماز، افزود: از موضوعات این کلیپ‌های تخصصی می‌توان به عناوینی همچون نماز و مهدویت، شیوه‌های دعوت به نماز، اسرار و آثار نماز، شیوه‌های جذاب‌سازی و دعوت به نماز در محیط‌های دانشگاهی، پرسمان و پاسخ به شبهات نماز اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برگزاری برنامه‌های متنوع جشن تکلیف برای دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات دانش‌آموزی اذان‌گویی و تصحیح قرائت نماز، تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی مهدویت، شعر، خاطره و دلنوشته مهدوی از دیگر برنامه‌های شاخص این ستاد است‌.

وی بیان کرد: انتشار و توزیع متن و سؤالات مجازی مسابقه کتابخوانی مهدوی در کانال‌ها و گروه‌های عضو بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان در شبکه پیام‌رسان ایتا از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته از سوی ستاد اقامه نماز البرز است.

مرادی گفت: توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم‌درآمد نیز از جمله فعالیت‌هایی که از سوی دبیران ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها انجام شده است.

این مسئول در پایان به اجرای طرح «در هوا خوری خدا» ویژه زندانیان معتکف زندان‌های استان البرز به‌مدت سه روز اشاره کرد و گفت: در این طرح زندانیان در مسجد سید‌الساجدین منطقه یک اسلام‌آباد شهرستان کرج معتکف شدند و به دعا و نیایش پرداختند.

انتهای پیام
captcha