ترویج فرهنگ دینی نیازمند تبلیغ است
کد خبر: 3979313
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

ترویج فرهنگ دینی نیازمند تبلیغ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه در جوامعی که بودجه تبلیغات فرهنگی از بودجه نظامی بالاتر است، پیشی‌ گرفتن عرصه فرهنگ کاملاً مشهود است، گفت: متاسفانه ما در این حوزه ضعیف عمل کردیم.

ترویج فرهنگ دینی نیازمند تبلیغ است

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و تقارن این ایام با تأسیس سالروز سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب با تلاش‌های صورت گرفته و آموزش‌های انجام شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه نقش و اهمیت فرهنگ همچون نقش هوا در یک جامعه است، اظهار کرد: عدم تقارن رشد این مقوله با مابقی حوزه‌های لازم در نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث شده است تا خلأها بسیار ملموس به چشم برسد؛ فرهنگ ناب نشئت گرفته از آموزه‌های ناب، تبیین و تبلیغش احتیاج به ساز و کارها و الزامات ضروری که بعضاً مورد غفلت قرار گرفته است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: در جوامعی که بودجه تبلیغات در آن از بودجه تسهیلات و نظامی بالاتر است، پیشی‌ گرفتن عرصه فرهنگ متناسب با آن جوامع کاملاً مشهود است، در ایران اسلامی گسست جدی در این موضوع مشاهده می‌شود، به این معنا که ما دائماً مورد هجمه، جنگ، شبیخون و پیکار جدی در حوزه فرهنگ قرار گرفتیم و نتوانستیم متناسب با آن مقابله کنیم و آفند و پدافند داشته باشیم.

وی تصریح کرد: رشد و توسعه فرهنگ باید متناسب با رشد و توسعه مابقی عرصه‌های جامعه باشد. در این میان سازمان تبلیغات اسلامی که وابسته به نهاد ولایت فقیه است و در راهبری این جریان تأثیر بی‌بدیلی دارد، مجموعه‌ مساجد، هیئت‌های مذهبی، مجموعه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و ظرفیت‌های مردمی و نهادهای دینی، برخی از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز یادآور شد: به فضل خدا، به اذعان افراد منصف، جریان اسلام ناب با تشکل‌های مردمی خودجوش که به نوعی در مجموع بازوها و ساختار واقعی سازمان تبلیغات اسلامی را تشکیل می‌دهند، توسعه یافته است.

ولایی‌برحق اظهار کرد: راهبری فرهنگ دینی از سوی نهادهای خودجوش مردمی که با نیروهای انسانی مانند روحانیت معزز، مبلغان و مبلغات، مادحین، هنرمندان متعهد و مجموعه تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی، مساجد و مجموعه‌های قرآنی، تا امروز توانسته بارهای بزرگی از فرهنگ را به دوش بکشد.

به گفته وی در عصر جدید، یعنی در گام دوم انقلاب متناسب با رشد مطالبات جامعه دینی و اتفاقاً هجمه فراوان تمدن پوشالی غرب به جریان اسلام ناب، تکالیف دوچندان بلکه صدچندان شده است.

انتهای پیام
captcha