ربایش بیش از 80 دانش‌آموز مسلمان نیجریه‌ای به دست افراد مسلح
کد خبر: 3978340
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

ربایش بیش از 80 دانش‌آموز مسلمان نیجریه‌ای به دست افراد مسلح

خبرگزاری رویترز از حمله افراد مسلح به یک مدرسه دولتی در شمال غربی نیجریه و ربایش بیش از 80 دانش‌آموز خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرانس 24، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع محلی و امنیتی نیجریه اعلام کرد که افراد مسلح روز پنجشنبه به یک مدرسه دولتی در ایالت کبی واقع در شمال غربی نیجریه که اغلب مسلمان هستند حمله کرده و یک نیروی پلیس را به قتل رسانده و حدود 80 دانش‌آموز که بیشتر آنها دختر بودند و همچنین 5 معلم را ربودند.
 
سخنگوی پلیس ایالت کبی اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال جست‌وجوی دانش‌آموزان و معلمان ربوده شده در جنگل‌های اطراف این مدرسه هستند.
 
ساکنان محلی و یکی از معلمان این مدرسه به نام عثمان علی، به رویترز گفت که در حمله افراد مسلح، یکی از نیروهای امنیتی کشته شد و بیش از 80 دانش‌آموز که بیشتر آنها دختر بودند ربوده شدند.
 
وی افزود: افراد مسلح به در مدرسه هجوم آورده، مستقیما وارد کلاس‌های درس شدند و دانش‌آموزان را به همراه 5 معلم ربودند.
 
نافع ابوبکر، سخنگوی پلیس کبی نیز تصریح کرد که یکی از نیروهای پلیس در اثر تیراندازی به قتل رسید و یکی از دانش‌آموزان نیز در حین تیراندازی زخمی شد که در حال معالجه است.
 
در این خبر به عامل این حمله اشاره‌ای نشده است اما طی سال‌های گذشته تروریست‌های «بوکوحرام» بارها با حمله به نقاط مختلف نیجریه، صدها دانش‌آموز دختر و پسر را ربوده‌اند. اخیراً هم افراد مسلح با حمله به یک مدرسه علوم دینی در ایالت «نیجر» نیجریه، ۱۳۶ کودک را ربودند.
 
بوکوحرام گروه تروریستی است که در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و به تدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد.
انتهای پیام
captcha