بی‌سوادی قرآنی در البرز ریشه‌کن می‌شود
کد خبر: 3971719
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

بی‌سوادی قرآنی در البرز ریشه‌کن می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه در تمام روستاهای بالای ۳۰ خانوار استان نماینده قرآنی معرفی خواهد شد، گفت: این طرح با هدف رفع بی‌سوادی قرآنی در سطح استان اجرایی می‌شود.

بی‌سوادی قرآنی در البرز ریشه‌کن می‌شود

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی در تمام روستاهای استان، اظهار کرد: در تمام روستاهای بالای ۳۰ خانوار استان یک نماینده قرآنی معرفی می‌شود و تمام فعالیت‌های قرآنی با نماینده معرفی شده از طرف امام جماعت و شوراهای اسلامی روستا هماهنگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح نماینده معرفی شده از طرف روستا به‌عنوان رابط بین روستا و اداره‌کل تبلیغات اسلامی وظیفه برگزاری برنامه‌های قرآنی را بر عهده خواهد داشت، بیان کرد: همان‌طور که نهضت سوادآموزی با هدف رفع بی‌سوادی در کشور اجرا شد این طرح نیز با هدف رفع بی‌سوادی قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری برنامه‌ها و هم‌افزایی بیشتر در بین متولیان قرآنی اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز افزود: این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها موظف به پیگیری معرفی نمایندگان قرآنی روستاها در شهرستان متبوع خود هستند و بعد از برگزاری یک آزمون و تأیید صلاحیت برای آنان حکم صادر می‌‌شود.

وی در پایان از تشکیل کمیته‌های قرآنی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در سراسر شهرستان‌های استان کمیته‌های چندگانه قرآنی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha