احیای قلوب و اندیشه‌ها در عصر ظهور / ۵۰۰ آیه مهدوی در قرآن وجود دارد
کد خبر: 3971458
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸

احیای قلوب و اندیشه‌ها در عصر ظهور / ۵۰۰ آیه مهدوی در قرآن وجود دارد

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به آیه ۱۷ سوره حدید و ذکر روایت امام باقر(ع) درباره این آیه که یکی از آیات مهدوی قرآن کریم محسوب می‌شود، گفت: وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند، احیای قلوب و اندیشه‌ها در جامعه بشری رقم خواهد خورد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 24 اردیبهشت‌ماه در سلسله منبرهای مجازی خود به مرور برخی از آیات مهدویت پرداخت و گفت: برخی از مفسران معتقد هستند كه قریب 500 آیه در قرآن كریم یا صراحتاً یا به‌صورت كنایه و مفهومی به مهدویت و امام عصر(عج) اشاره دارند.

وی یكی از آیات مهدویت قرآن را آیه 17 سوره حدید «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یحْیی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَینَّا لَكُمُ الْآیاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ؛ بدانید كه خدا زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند به راستى آیات [خود] را براى شما روشن گردانیده‏‌ایم باشد كه بیندیشید» برشمرد.

حدائق ادامه داد: در روایتی امام باقر(ع) پیرامون این آیه می‌فرماید خداوند به سبب امام زمان(عج) زمین را پس از مردن احیا می‌كند یعنی جامعه بشری در مسیری بعضاً قرار می‌گیرد یا جمعیتی از انسان‌ها در مسیری قرار می‌گیرند كه از ارزش‌های توحیدی فاصله می‌گیرند و انسان كافر یعنی كسی كه خدا و ارزش‌های اخلاقی را فراموش كرده، در حقیقت مثل انسانی است كه مرده و حیاتش را از دست داده است و امام زمان(عج) می آید و این احیا را ایجاد كرده و بشریت را زنده می‌كند.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینكه در اوصاف عصر ظهور آمده است كه امنیت در حد كمال است، گفت: در آن دوران فقر و مشكلات اقتصادی نخواهیم دید و این همان حیات واقعی است كه اتفاق می‌افتد آن هم بعد از اینكه بعد از بخشی از مردم به دلیل فاصله گرفتن از ارزش‌ها در مسیر كافر بودن و كفران نعمت‌های الهی قرار می‌گیرد اما طبق فرمایش امام باقر(ع)، امام زمان(عج) می‌آید و زمین را زنده می‌كند.

وی بیان كرد: در جای دیگری امام صادق(ع) در تفسیر نورالثقلین می‌فرماید منظور از این آیه شریفه زنده شدن زمین به وسیله عدالت است بعد از آنكه زمین به واسطه ظلم و جور می‌میرد. آنچه كه سبب می‌شود یک جامعه قوام پیدا كند و امام زمان(عج) هم برای همان ظهور پیدا كند، تحقق عدالت است، عدالت یعنی هر چیزی در جای خود قرار گرفتن و هر كسی به حق و حقوق خود رسیدن، همان‌طور كه زمین پر از ظلم و جور می‌شود، امام زمان(عج) می‌آید و زمین را پر از عدل و داد می‌كند.

حدائق با بیان اینكه دو نوع حیات مادی و معنوی داریم، گفت: حیات مادی همین حیات سوری ماست، قلب و كبد و سلول‌های مغز و استخوان و دست و پا و گوش و چشم این‌ها حیات مادی ما محسوب می‌شوند اما در كنار این‌ها حیات معنوی هم هست؛ اندیشه پاک، منش صحیح، اخلاق و فضایل شایسته جزو حیات معنوی انسان هستند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس ادامه داد: برخی‌ها از نظر جسمی سالم هستند اما از نظر روحی روحی مرده‌اند، جسم سالم هستند اما روح و اخلاق و فضایل او مرده است اما ظهور امام زمان(عج) این حیات معنوی را گسترش می‌دهد و فراگیر می‌كند.

وی با بیان اینكه وقتی حضرت می‌آید احیای قلوب و اندیشه‌ها در جامعه بشری رقم خواهد خورد، گفت: یكی از روش‌هایی كه امروز برای احیای معنوی و حیات معنوی انسان‌ها بسیار مؤثر است، انس با قرآن و تلاوت آیات وحی است.

انتهای پیام
captcha