کلاهبرداری به شیوه جمع‌آوری زکات فطریه
کد خبر: 3971134
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

کلاهبرداری به شیوه جمع‌آوری زکات فطریه

سرپرست پلیس فتای البرز با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر از کاربران فضای مجازی خواست فریب کلاهبرداران جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه و فطریه در برخی درگاه‌ها و شبکه‌های جعلی را نخورند.

کلاهبرداری به شیوه جمع‌آوری زکات فطریه

سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: کاربران چنانچه قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسه‌های خیریه پرداخت کنند نسبت به اصالت آن‌ها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

وی اضافه‌ کرد: سوءاستفاده‌کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران را دارند تا از حساب‌های آن‌ها برداشت غیرمجاز کنند.

جلیلیان یادآور شد: در این شرایط افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

این مسئول بیان کرد: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این‌گونه صفحات خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتای البرز یادآور شد: کاربران به‌ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان‌دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی(فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

وی تأکید کرد: کاربران در صورت مشکوک‌ شدن به اخبار جعلی، لینک جعلی و دریافت پیامک‌های مشکوک با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتای این استان با شماره تماس ۲۱۸۲۷۱۴۸ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام
captcha