برگزاری محافل قرآنی در روستاهای البرز
کد خبر: 3970306
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

برگزاری محافل قرآنی در روستاهای البرز

رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز از برگزاری محافل انس با قرآن به میزبانی روستاهای این استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری محافل قرآنی در روستاهای البرز

جواد ملازاده، رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: انس با کلام نورانی قرآن‌ کریم، قرائت و تدبر در مفاهیم و معارف آن و عمل به آموزه‌ها و فرامین این کتاب بزرگ آسمانی سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه دستورات قرآن و انس با آن زندگی مادی و معنوی انسان را می‌سازد، افزود: ارتباط و انس با قرآن مایه برکت زندگی، معنویت بیشتر و توفیق در زندگی خانوادگی، اجتماعی و شغلی انسان می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: قرآن به‌عنوان کتاب زندگی باید جزو برنامه اصلی زندگی ما قرار گیرد که اگر این امر به نحو شایسته‌ای اجرا شود برکت آن را در زندگی می‌توان لمس کرد.

ملازاده در ادامه از برگزاری محافل انس با قرآن طی ماه مبارک رمضان در روستاهای این استان خبر داد و گفت: این محافل قرآنی به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز و مشارکت مؤسسات و تشکل‌ها و خانه‌های قرآنی به‌صورت هفتگی برگزار می‎‌شود و هر هفته یک روستا میزبان این محفل قرآنی است.

وی با بیان اینکه این محافل قرآنی اغلب در مساجد روستا برگزار می‏‌شود، افزود: اجرای جلسه ختم قرآن در ۱۰ محله، مسابقه تفسیر مجازی قرآن با محوریت سوره مبارکه «حجرات»، مسابقه حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن، مسابقه تلاوت سوره مبارکه قدر، مسابقه ترجمه یک صفحه از قرآن در قالب ساخت پادکست، پویش «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه‌‌ اولی‎ها، جزءخوانی قرآن در فضای باز، پویش «محفل و ختم قرآن» به نیت آرامش روح اموات و درگذشتگان، پویش گلریزان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، آموزش روخوانی و روانخوانی مجازی قرآن، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، ختم صلوات مجازی و برگزاری کرسی تلاوت قرآن به‌صورت حضوری را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان را در البرز اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha