کانون‌های مساجد البرز؛ میزبان شب زنده‌داری شب‌های قدر
کد خبر: 3969089
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

کانون‌های مساجد البرز؛ میزبان شب زنده‌داری شب‌های قدر

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: کانون‌های مساجد استان میزبان شب زنده‌داری عزاداران امیرمومنان در شب‌های قدر هستند.

کانون‌های مساجد البرز؛ میزبان شب زنده‌داری شب‌های قدر

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد فهمای البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری ایام شهادت پیشوای شیعیان، حضرت امام علی(ع) به همت کانون‌های فهمای البرز در مساجد این استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌ها با درنظرگرفتن نکات بهداشتی و رعایت محدودیت‌های لازم برای مقابل با شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و در محوطه باز مساجد برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مراسم با تدابیر ویژه شامل مناجات‌خوانی و قرائت قرآن و ادعیه شب‌های قدر، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و قرآن به سر گرفتن است، افزود: اطعام نیازمندان با طبخ و توزیع غذای‌گرم و نیز تهیه بسته‌های معیشتی و اهدای به خانواده‌های نیازمند توسط خیرین و با مشارکت فعالان کانون‌ها از اهم برنامه‌های این شب‌های بزرگ می‌توان نام برد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز برگزاری برنامه‌های مجازی و طراحی مسابقات فرهنگی، آموزش و تفسیر و نیز روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه کودکان و نوجوانان را به این برنامه‌ها افزود و گفت: برگزاری احیاداری و منبر مجازی در قالب برنامه زنده اینستاگرامی، تکریم از خادمان علوی در قالب سه شنبه‌های تکریم و تهیه و تدارک افطاری‌های ساده را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

شکری همچنین از برگزاری نخستین دوره مسابقات مجازی اذان با عنوان «به بلندای آسمان» همزمان با اجرای آن در سراسر کشور نیز خبر داد و افزود: این دوره با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و برج میلاد برگزار می‌شود که علاقمندان از تاریخ چهارم تا ۲۲ اردیبهشت فرصت دارند که ضمن ثبت‌نام، آثار خود را به سایت و همچنین اینستاگرام برج میلاد به نشانی‌های tehranmiladtower@ و miladtower.tehran.it ارسال کنند.

وی گفت: فعالان کانون‌های مساجد استان می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد تا تاریخ ۲۲ اردیبهشت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام شده در کانون خود را از ابتدای سال تا پایان ماه مبارک رمضان را در این سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha