رویکرد مداحان در انتخابات بصیرت‌افزایی و روشنگری باشد
کد خبر: 3965873
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
ارجونی:

رویکرد مداحان در انتخابات بصیرت‌افزایی و روشنگری باشد

رئیس سازمان بسیج مداحان در اولین ویدیو‌ کنفرانس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی در سال 1400 که با رویکرد تبیین نگاه مداحان در انتخابات برگزار شد، گفت: مداحان در انتخابات در جهت بصیرت‌افزایی و روشنگری حرکت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی کشور، اولین دیدار رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی با رویکرد تبیین نگاه مداحان در انتخابات، با حضور مسئولان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان‌ها در محل سازمان بسیج و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه وبیناری، سرهنگ ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان به تبیین رویکرد این سازمان و همچنین، فعالیت مادحین و جامعه ستایشگر در انتخابات پیش رو پرداخت.

وی با بیان اینکه جامعه ستایشگران در زمان انتخابات در جهت تبیین و روشنگری و بصیرت‌افزایی حرکت کنند، گفت: در زمان انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ از جامعه مداحان و ستایشگران انتظار می‌رود تا نگاه تبیینی و روشنگری در راستای افزایش بصیرت در میان مردم داشته باشند. برای مثال مداحان می‌توانند در ایام پیش رو (ماه مبارک رمضان و لیالی قدر) از مدیحه‌سرایی و سخنرانی حاوی اشعار و نقد خوب، استفاده و جهت روشنگری و بصیرت‌افزایی حرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه نقدهای ما باید نقد منصفانه باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب در بسیاری از بیانات خود تأکید بر استفاده از نقد منصفانه دارند که طبعا ما نیز طبق فرمایشات رهبری بنا نداریم نقد غیر منصفانه کنیم. همچنین، جامعه ستایشگر اگر بنا دارد نقدی تأثیرگذار در میان مردم داشته باشد، باید منصفانه نقد کند و در صورت نیاز تبیین و روشنگری خود را به درستی انجام دهد.

وی بیان کرد: در خواست ما از جامعه مداحان و ستایشگران در جهت تبیین و روشنگری محورهایی همچون استفاده از اشعار مناسب جهت ترغیب و تشویق مردم، تلاش جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی، نقدهای دلسوزانه و تلاش جهت انعکاس ظرفیت موجود در کشور برای امیدآفرینی و خودباوری، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان مداحی و ارکان هیئت‌ها، تهیه کلیپ و نماهنگ مناسب از اجرای مادحین در مورد انتخابات و ارسال به شبکه‌های اجتماعی، استفاده از بیانات حضرت آقا در تبیین و روشنگری، بیان مصداق‌های خوب از یک رئیس‌جمهور، به ویژه دولت جوان انقلابی و تأکید بر حل مسائل و مشکلات در درون کشور با تشکیل دولت انقلابی و جوان باشد.

ارجونی با بیان اینکه فرمایشات رهبری باید در قالب برنامه تدوین و عملیاتی شود، گفت: فرمایشات رهبری با توجه به شفافیت در نوع خود، باید در سطح کشور و استان‌ها به صورت عملیاتی اجرا و طی برنامه‌ای جامع تبیین و تدوین شود که قطعاً بسیاری از این برنامه‌ها به اجرایی شدن در سطح استان‌ها باز می‌گردد و باید از ظرفیت‌های دیگر در نواحی و مجموعه‌های بسیج استفاده شده تا منویات حضرت آقا به صورت اجرایی درآید. وقتی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی سخن از فرزندآوری و ازدواج به هنگام به میان می‌آید، باید از ظرفیت سایر مجموعه‌ها که می‌توانند کمک کنند همچون بسیج جامعه زنان استفاده کرد یا در موضوع جایگاه ویژه فضای مجازی باید از توانمندی معاونت فضای مجازی، خبرگزاری بسیج، بسیج رسانه و دیگر مجموعه‌های اثرگذار استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، «بسیج پاره تن مردم است»، اظهار کرد: برای اولین بار سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب از سوی سازمان بسیج مستضعفین تدوین و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است. ایشان همچنین، در زمان تصویب، نکات و کلماتی را در این سند مرقوم فرموده‌ و بیان کرده‌اند: «بسیج پاره تن مردم است». این جمله در بطن کلام نشان از این دارد که تفکر بسیجی و انقلابی شب و روز نمی‌شناسد و باید همیشه آماده بود و هر جایی که انقلاب و نظام نیاز به کمک داشت، با شتاب برای رفع موانع اقدام کرد حال اینکه این موانع سیل، زلزله یا مقابله کرونا باشد.

انتهای پیام
captcha