اعلام شرایط ثبت‌نام در مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان
کد خبر: 3965615
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
برای سال تحفیظی 1400- 1401 /

اعلام شرایط ثبت‌نام در مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان

ثبت‌نام مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله بیت‌الاحزان از اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام بیست‌ویکمین دوره مراکز حفظ و تفسیر تخصصی مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه به نشانی  beytolahzan.irآغاز می‌شود.

دارا بودن شرط سنی حداقل 14 تا 22 سال، تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی، عدم تأهل و اشتغال به تحصیل از جمله شرایط پذیرش شرکت‌کنندگان در این مراکز است که از میان 12 مرکز بیت‌الاحزان، مرکز شبانه‌روزی نی‌ریز ویژه بانوان است.

البته به دلیل شرایط کرونایی کشور در دوره سال تحفیظی 1399-1400 و تعطیلی و نیمه تعطیلی مراکز آموزش حضوری، این مراکز با کمی شرکت‌کنندگان روبه‌رو بودند که تمامی مراکز برگزارکننده دوره شبانه‌روزی این دوره را برپا نکردند و دوره بیستم در چهار مرکز برگزار شد.

پس از ثبت‌نام، شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی و مصاحبه حضور پیدا می‌کنند، سپس دوره آزمایشی چهل روزه برگزار می‌شود که طی آن حدود سه تا چهار جزء را حفظ می‌کنند و سپس شرکت‌کنندگانی که استعداد و توانایی حفظ دارند و در آزمون پایانی حد نصاب لازم را کسب می‌کنند در دوره اصلی که اواخر شهریورماه برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

یادآور می‌شود، نخستین مرکز حفظ یک‌ساله کل قرآن شبانه روزی بیت‌الاحزان از سال 1380 کار خود را در روستای قرآن‌آباد(محمدآباد استهبان) آغاز کرد و دوازدهمین مرکز آن نیز در فروردین‌ماه 1400 با همکاری آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر راه‌اندازی شد. همچنین طی بیست دوره برگزاری حفظ شبانه‌روزی بیش از هزار و 100 حافظ کل تربیت کرده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۴:۱۱
0
3
سلام هزینش چقدر است؟
captcha