دانش‌آموزان البرزی دقایقی با قرآن همراه می‌شوند
کد خبر: 3965462
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

دانش‌آموزان البرزی دقایقی با قرآن همراه می‌شوند

رئیس ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به استفاه بهینه از فضای مجازی در ترویج قرآن، از اجرای طرح «دقایقی با قرآن» ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم خبر داد.

دانش‌آموزان البرزی دقایقی با قرآن همراه می‌شوند

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: شیوع کرونا و تغییر رنگ شهرها از آبی به قرمز سبب تعطیلی یا نیمه تعطیلی مساجد و اقامه نمازهای جماعت در این مکان‌های مقدس شده است، اما این به آن معنا نیست که از فعالیت‌های دینی همچون ترویج فرهنگ قرآن و نماز غافل باشیم و برای استفاده هرچه بهتر از منابع دینی در ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی در دست اجراست.

وی ضرورت استفاده از فضای مجازی در بحث نماز را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: به‌دنبال بهره‌وری بهتر از فضای مجازی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است که به توان در بستر شاد با دانش‌آموزان، معلمان و دبیران و والدین ارتباط برقرارکرد.

این مسئول از برگزاری ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «دقایقی با قرآن» برگرفته شده از کتاب دقایقی با قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: قرار است در این طرح هر روز تا پایان ماه مبارک آیه‌ای کاربردی از آیات موضوعی که ارتباط بیشتری با دانش‌آموزان و فعالیت اجتماعی آنان دارد بیان شود. هر روز نیز سؤالی مطرح شده و در پایان به قید قرعه به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مخاطب طرح «دقایقی با قرآن» هستند و می‌توانند در مسابقه شرکت کنند، بیان کرد: انتخاب آیات با دقت انجام شده و قرار است نوجوان با دیدن این برنامه نکته‌ای کاربردی از این مصحف شریف بیاموزند تا گره‌ای در آینده از زندگی فردی واجتماعی آنان باز کند.

انتهای پیام
captcha